![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Njaaa, enn så lenge er det vel bare prognoser, profesjonelle gjetninger, så riktig svar vet vi vel ikke før i september/oktober?
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Samtidig har Star Tour lagt ned Kefalonia som reisemål fra Norge og har i dag lagt 50.000,00 reiser ut på salg, hvorav mange til Hellas. Men i grunnen er det umulig å diskutere. Det handler om mange ting. Flere i min omgangskrets har valgt andre reisemål i år på grunn av usikkerhet. Ingen vet hva som skjer, men Hellas er ille ute uansett hva som skrives her på nettet. Senast redigerad av coanma den 2012-02-09 klockan 23:21. |
|
|||
|
|||
![]()
Det er de vel ikke helt alene om?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Förra året minskade resandet till Grekland. Enligt Ticket var Grekland då de stora förlorarna tillsammans med Egypten. Atens flygplats tappade 6,5 % förra året enligt Ekathimerini. Hur det blir i år är svårt att säga. Men jag tror att det blir en minskning även i år. Dels på grund av krisen, dels på grund av EM i fotboll, och OS i London. Jag såg en stor tidningsannons från Airtours som hade rubriken "Rea på resor till Grekland". Har man rea så tidigt på året torde det betyda att resorna säljer dåligt. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I Göteborgs Posten från i tisdags står det att charterbolagens bokningar ligger som de brukar. M.a.o ingen minskning så här långt. De som brukar boka tidigt har även gjort det i år. De har dock fått många samtal från oroliga resenärer.
Ungefärliga siffror på bokningar kommer här: Apollo 56.000 Fritidsresor 30.000 Ving 25.000 // KR |
|
||||
|
||||
![]()
Tack KR
Det är alltid bra att få information så vi kan tala om för folket här nere och ge dom hopp. Dom hör ju bara dåliga saker annars. Berättade för en bekant att svenskarna kommer till somaren, han hyr ut cyklar och han blev mycket glad och sa att Svenskarna kan man lita på även i svåra stunder. Nu gäller det att hitta positiv information och sprida bland oss alla och för folket här nere inte bara dålig info. Olle |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Dog ser jeg, at Apollo allerede nu er begyndt at sænke priserne på visse afgange, hvilket jo kunne tyde på at der ikke er så mange kunder i butikken... |
|
||||
|
||||
![]()
I dagens DN (ej på nätet) står det att det dåliga påskvädret gjorde att många passade på att boka resor. De mest bokade är Turkiet, Kreta, Cypern, Mallorca och Rhodos.
Apollos informationschef Kajsa Moström säger så här: "Det bokningstapp som funnits är nu borta och Grekland tillhör det mest bokade destinationerna i sommar." |
|
||||
|
||||
![]()
Och ALLA är välkomna, jag garanterar!
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja vi som jobbar på Kreta känner att det kommer mer folk än vi trott.
DET ÄR tryggt och Grekland är Grekland ej ett mini Tyskland. Olle |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Kanske kan Tsunami händelsen igår göra att folk söker sig till Grekland istället? Hörde på radion att man förväntar ett tapp på Thailandsresenärer.
|
|
||||
|
||||
![]()
Folk vill dra sitt strå till stacken genom att välja Grekland som semestermål. Har en framstående affärsman från Grekland som facebookvän och han menar att det inte hjälper att vi åker till Grekland på semester.. Men, jag vill tro att en ökad turism kan vara en inkomstkälla för grekerna. Eller vad tror ni?
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Vi får håpe at de ikke mener det er til skade at vi kommer da?
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat: