|
||||
|
||||
Greskkurs i Chania
Det er en stor glede - men også virkelig et slit - å lære seg gresk
Å lese gresk i Hellas gir en egen dimensjon, og det er mange steder og arrangører å velge i mellom, som mange her i Forumet vet Kanskje noen er interessert i en liten "vurdering" som ikke nødvendigvis er "riktig" for alle, vi er forskjellige og lærer på forskjellige måter Fordi jeg fikk veldig positive tilbakemeldinger av en medstudent om Lexis sine kurs i Chania, og liker byen veldig godt, valgte jeg et intensivkurs på Lexis 19 - 30.mars i år, 10 skoledager med undervisning 4 klokketimer. Lexis har/ hadde et "offer" i perioden 1.nov - 31.mars var prisen totalt 650€ for et 40 timerskurs inkl bosted, det er en god pris Vi kunne velge mellom å bo på hotellrom i Gamlebyen, eller, som jeg valgte, et studio på "Semeli" i Nea Chora Som jeg har gitt uttrykk for tidligere var kurset knallhardt , men det ligger vel i ordet "intensivt" At Lexis har et seriøst opplegg med flinke lærere og stukturert undervisning bekreftes vel av at to av de studentene som begynte der samme dag som meg var Russisk Ortodokse prester fra Moskva Veldige blide og trivelige menn forresten, men overraskelsen var jo stor da de kom "flagrende" inn i rommet Lexis tilbyr kurs på m a n g e nivåer fra "nybegynner til perfection" og før man reiser på kurs der må man besvare en "test" og sende inn for å bli plassert på riktig level/nivå. Testen skal besvares helt uten hjelpemidler, og det vil virkelig være å gjøre seg selv en "bjørnetjeneste" å jukse Tidligere har jeg, foruten selvstudium, kun fulgt et to ukerskurs på Ikaria våren 2004 Det var min medstudent derfra som anbefalte med Lexiskurset nå, pga kombinasjonen "kvalitet" og pris Hun har vært ivrigere enn meg med greskstudier, hun har vært tilbake på Ikaria, og har også gått OMILOkurs flere steder i Hellas. Hun er ikke i tvil om at "Mixalis" på Ikaria er den læreren som har vært best (for henne) og på en god annenplass rangerer hun Lexis Omilokursene synes hun har vært veldig sosiale/hyggelige, men hun syntes ikke hun hadde lært like mye, opplegget var ikke like strukturert, men det kan jo være opp til den enkelte lærer på disse kursene og På Lexis var det skole og ikke noe sosialt opplegg i denne tilbudsperioden i alle fall, kanskje det er annerledes i "sesongen"? Vi fikk tilbud om privatundervisning i gresk dans (20€ pr time) de som tok i mot tilbudet sa det var profesjonell undervisning og var veldig godt fornøyde - en kveld så vi en gresk film på skolen og en fredagsnatt kunne de som ville bli med læreren på en "magazi " Utover det var det opp til oss selv og for det meste ble det å lese Vet ikke om jeg har fristet eller skremt med dette innlegget |
|
||||
|
||||
Sv: Greskkurs i Chania
Jag gick också en intensivkurs på Lexis förra vintern och tycker att det var väldigt bra.
Min kurs var en tvåveckors intensivkurs med privatlektioner, 4 timmar i skolan och minst lika mycket pluggande hemma varje dag. Hälsningar Birgitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Om jeg skal gå flere kurs kunne jeg og tenke meg privattimer, Birgitta |
|
||||
|
||||
Detta låter väldigt intresant.Något och fundera på Och att kunna lära sig och dansa också om man vill, låter jättebra
Riitta |
|
|||
|
|||
Tack så mycket för den informationen. Jag har planer på att gå en kurs i Grekland och detta verkar ju definitivt vara ett alternativ.Inger
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|