![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Inga problem med pengar i automater under de 2 veckorna vi varit på Milos och Antiparos.
Senaste uttaget på Anti var i onsdags. €300 kostade mig 2679,29 kr dvs en kurs om ca 8,93. Inga andra avgifter på mitt SvHb bankkort. Å andra sidan har vi väl alla varit i Grekland när Euron var uppemot 11kr! Inte väljer jag resmål efter valutkurs. Är valutan dyr får man väl dra in på en öl per dag så är det kvittat ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/kimmen Senast redigerad av kimmen den 2012-06-30 klockan 23:38. |
|
|||
|
|||
![]()
Hvordan vil kursen være ved kjøp av valuta i egen bank hjemme til sammenligning?
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eftersom jag har kostnadsfria uttag hemma i Sverige får inte bankerna heller ta några avgifter inom EMU-området. |
|
||||
|
||||
![]()
Säger bara det samma
![]() ![]() Allt här funkar som vanligt,har varit här sen 23 februari och tagit ut pengar,betalat med kort. Senast nu i veckan var vi på Hydra och Poros och betalade med kort. Kanena problima! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Som alla säkert känner till cirkulerar det rykten om att det är svårt att ta ut pengar ur bankomaterna i Grekland. Vi har fått många mejl från oroliga resenärer, och frågan om kontanter är en av de vanligaste i vårt forum. Ryktet är falskt. Det går att ta ut pengar ur bankomaterna. Inte en enda av våra läsare – och Kalimera har väldigt många läsare – har rapporterat problem med att ta ut pengar. Snarare är det tvärtom: många skriver att det inte är några som helst problem. Bara så ni vet. |
![]() |
|
|