Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-07-23, 15:40
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Äntligen Sifnos

Åkte i går från Naxos till Världens bästa grekiska ö, Sifnos. Här kan man finna lugnet vid en bra strand och samtidigt bo mitt i händelsernas centrum och ha många tavernor inom krypavstånd.
Vädret är som vanligt, runt 30 grader och en lätt vind som ibland ökar lite men snart återgår till ursprunget.
Vi bor alltid i Kamares och åker kanske iväg på någon utflykt om vi orkar men egentligen behövs inte det, här kan man precis som nu bara sitta på cafeet och titta då barnen doppar sej i havet.
Vi blir kvar här tills fredag då vi troligen åker till Santonrini då flyget hem går därifrån sent på fredag kväll.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-07-23, 15:53
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Äntligen Sifnos

Låter underbart,,ha det fortsatt fint på Er tur.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-07-23, 15:55
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Äntligen Sifnos

Låter underbart. Jag gillar också Sifnos. Är det lugnt där eller mycket turister? Vad var det förrresten som fick er att stanna så länge på Naxos? Ok det kan vara trevligt där också men inte som på Sifnos.

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-07-23, 16:08
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Äntligen Sifnos

Det är mindre turister än jag trodde det skulle vara på Sifnos men vi har aldrig varit här i högsäsong tidigare så det är svårt att veta hur det brukar vara.
Då det gäller Naxos så har vi länge haft en vana att trivas där så vi hade bokat in oss 5 nätter på Jason, sedan går det bara en båt per vecka till Sifnos så det var enklast att ta dessa 5 nätter på Naxos.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-07-23, 16:37
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Äntligen Sifnos

Oj var ni där bara fem dagar. Jag tyckte det var så länge sen jag läste din första hälsning från ön. Åkte ni direkt till Sifnos eller fick ni byta färja på Paros?

Eva
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-07-23, 23:09
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 363
Standard Sv: Äntligen Sifnos

Sifnos är en av de öar som vi är nyfikna på. Har läst mycket positivt om ön och det blir inte sämre av det du skriver. Hur är båtförbindelserna till/från Santorini/Sifnos?

Masse
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-07-24, 05:15
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 807
Standard Sv: Äntligen Sifnos

Janerik och Maria!

Jag riktigt ser bilden när ni sitter på cafeet i Kamares och tittar på döttrarna som badar vid stranden nedanför.

Jag VET att ni får en bra vistelse där.

Birgitta.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-07-24, 06:12
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Äntligen Sifnos

Låter helt underbart! Tack för alla rapporter.
Nu ska jag straxt börja jobbet, men här är knallblå himmel och det ska bli 25 grader, vilket även utlovas resten av veckan så jag klagar inte. Särskilt som jag får vara ute på jobbet.
Ha det UNDERBART!!!!

Lissi
Svara med citat
  #9  
Gammal 2012-07-24, 11:35
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 537
Standard Sv: Äntligen Sifnos

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Åkte i går från Naxos till Världens bästa grekiska ö, Sifnos. Här kan man finna lugnet vid en bra strand och samtidigt bo mitt i händelsernas centrum och ha många tavernor inom krypavstånd.
Sifnos är verkligen en speciell ö som ligger mig mycket varmt om hjärtat. En av Greklands fem bästa öar tycker jag. Njut av lugnet Janérik!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2012-07-26, 17:28
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Äntligen Sifnos

Sitter på Pipis cafe och har ätit varsin glass. 32 grader på termometern och knappt någon vind alls, vattnet är så ljummet så det är knappt lönt att bada.
Sedan ett par dagar tillbaka är det tragiskt lite turister här, det är lugnt på stranden och det är lugnt på cafeer och tavernor, känns inte så roligt då man tänker på alla som ska leva kommande vinter på detta.
Här i Kamares har åtminstone 2-3 kaffe/ölställen slagit igen sedan vi var här för två år sedan men det har faktiskt kommit en ny souvenirbutik precis bredvid kyrkan, verkade vara samma som även finns i Apollonia där vi var här om dagen.
Jag såg att jag skrivit fel när vi åker hem. Vi åker härifrån på lördag och flyger från Santorini natten mellan måndag o tisdag.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #11  
Gammal 2012-07-28, 14:54
Ann Ann är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Karlshamn
Inlägg: 124
Standard Sv: Äntligen Sifnos

Oj vad man längtar.... får vänta tills i slutet av aug. Vi stannar på favvisön i minst 2 veckor. Om du går förbi Camaron el taverna Simos, hälsa då gärna fr Anna o Tommy fr Sverige.
/Ann
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT