Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-08-06, 19:02
Trishas avatar
Trisha Trisha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 78
Standard Ilio Mare

Kalimera på er alla.

Jag och min hustru planerar att åka ner i mitten av September.
Det är första gången med Thassos för oss. Vi har bokat bil den 1a veckan.Är det någon som vet ngt mera om vårt hotell?Hur är maten? Vi har ett deluxerum. Sen så skulle jag vilje veta lite måsten angående Thassos. vad man bara måste se och uppleva. eftersom vi har en bil så är vi inte begränsade.. Tips på bra och prisvärda restauranger? Hur är marknaden?Vad är billigt att shoppa på ön?Tar gärna mot all sort information angående Thassos och vårt hotell.
Mvh/ Helen


Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-08-06, 19:36
aussie aussie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Jönköping/Perth
Inlägg: 76
Standard Re: Ilio Mare

Hej!
Vi bodde på Ilio Mare i Skala Prinou för ungefär 4 år sedan och tyckte att hotellet var jättebra. Restaurangen är fint och har fin utsikt över havet. Maten var av bra standard. Vi hade halvpension och åt frukost och kvällsmiddag där. Vid frukost buffen fanns det någon som stekte ägg, gjörde omelette osv. och det fanns allt man kunde tänka sig på buffen. På kvällen hade de också väldigt mycket att välja mellan och gott var det!!

Hotellet ligger precis vid havet och det finns en stor fin pool med många solstolar. Man kan gå in till Skala Prinou och det tar kanske 15-20 mins- det finns inte så mycket i Skala Prinou - några Taverna och en supermarket minns jag. Finns en markand en gång i veckan men det är mest för de som bor där. Sålde frukt och grönt, kläder osv.

Vi hyrde också bil när vi var i Thassos och körde runt ön - det var lätt att köra runt och vi såg många mysiga byar. De ställena jag kommer ihåg som vi besökte var - Golden Beach, Paradise Beach och Thassos stad. Paradise Beach var det finaste strand vi besökte men Golden Beach var trevlig också. Om du vill shoppa tror jag att Thassos stad är värt ett besök.

Hoppas att ni har det bra på Thassos- vi tyckte att det var en fin, lugn ö. Hotellet är jättefin och det är bra att ni har hyrbil för att kunna besöka de andra stränder och Thassos stad.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-08-06, 21:36
aussie aussie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Jönköping/Perth
Inlägg: 76
Standard Re: Ilio Mare

Hej igen,
Om du har inte redan kollat, kan jag tipsar om att gå in på Trip advisor- där finns det många bilder på Ilio Mare- och mer information om priser osv..
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT