Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimeraträffar

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-01-06, 14:17
lugnagatan lugnagatan är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010
Standard Sv: Kalimeraträff på Kreta

Ett par bilder från mötet i Rethymnon fredagen den 4 januari, på tavernan Old Town i Rethymnon (23 stycken inkl. två små hundar) . Som framgår också vilken trevlig lokal Git och Kalle hade bokat, dom bodde alldeles runt hörnet, dit vi var några som följa med in, sedan vidare till en irländsk pub, där vi satt länge och pratade och drack vin eller öl, fyra tappra fortsatte till en liten taverna för ytterligare gemyt. Fick hjälp av Git att installeras på ett myset litet rum hos Olgas (Stellas kök) .

Svara med citat
Gammal 2013-01-06, 15:30
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Det var väldigt trevligt på "Old Town" med god mat, gamla vänner och nya vänner, ser redan fram mot nästa januariträff i Chania. Några av oss hamnade ju på några fler ställen efteråt, jag kom hem vid halv1-1, tror jag!

Däremellan blir det alldeles säkert en och annan kalimeraträff under vår, sommar och/eller höst.

Tur att några fick upp kameran, själv glömde jag min hemma.
Tack alla vänner för en minnesrik dag!

Yanna
Svara med citat
Gammal 2013-01-06, 19:41
jan c jan c är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005

Det var trevligt och gott .Men jag önskar att man kunde finna på något sätt att umgås med flera ,som nu blir man gärna sittande där man äter och det blir för hela tiden . Något åt hållet där man kunde rotera ,gärna efter maten ,och att den inte tog så lång tid ,Fram med förslag för nästa träff .
Svara med citat
Gammal 2013-01-06, 22:15
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Det synes at dere trivdes sammen og hadde et herlig Kalimeratreff
Svara med citat
Gammal 2013-01-07, 09:54
lugnagatan lugnagatan är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Citat:
Ursprungligen postat av jan c Visa inlägg
Det var trevligt och gott .Men jag önskar att man kunde finna på något sätt att umgås med flera ,som nu blir man gärna sittande där man äter och det blir för hela tiden . Något åt hållet där man kunde rotera ,gärna efter maten ,och att den inte tog så lång tid ,Fram med förslag för nästa träff .
Ett förslag är en ordentlig bordsplacering där man blandar folk geografiskt och socialt, med någon reservation att t.ex. att någon vill ha nära till dörren. Det kanske var en miss att det inte fanns någon bordsplacering, utan nu satte sig Chania-gänget på ena änden, som ju ändå träffas så ofta i Chania, och kanske också make och maka kan klara att vara omkringspridda för att lära känna andra bättre.
Svara med citat
Gammal 2012-12-11, 11:17
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Janne, det verkar ju som om denna träff blir en tradition så jag hoppas du kan vara med något år.
Så kommer det garanterat bli!

Sexton stycken redan.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:17.