|
||||
|
||||
Transport Santorini-Anafi
Hur tar man sig enklast från Santorini till Anafi?
|
|
||||
|
||||
Sv: Transport Santorini-Anafi
Aqua Spirit trafikerar sträckan. Tidtabeller är inte klara ännu.
|
|
||||
|
||||
En del rederier kör sträckan. Ibland vänder man på Anafi och använder den sträckan till service på båten, städning osv. För några år sedan var vi säkert 1500-2000 pers på Aneks "Artemis", vi var 10 kvar mellan Santorini och Anafi . Även en del av storbåtarna som trafikerar Kreta, gör ett stopp här.
Meen, räkna inte kallt med trafik varje dag, även om Nel Lines "Aiolos Kenteris" körde i det närmaste dagligen för några år sedan. Det brukar vara så att man får boka flyg, sedan räkna med tur när tiderna släpps framåt maj. |
|
||||
|
||||
Hej!
Vi besökte Anafi i juni 2012 och detta är exempel på avgångar som vi hade att välja på då: Wed, 20/06/2012 SANTORINI (THIRA) ANAFI ANEK LINES F/B ARTEMIS 20:45-22:15 Sat, 23/06/2012 SANTORINI (THIRA) ANAFI AEGEON PELAGOS F/B PREVELIS 03:10-04:40 Sat, 23/06/2012 SANTORINI (THIRA) ANAFI NEL LINES AQUA SPIRIT 19:20-21:00 Anafi tillhör för övrigt en av mina favorit öar //Lena |
|
||||
|
||||
Tack! Vi kommer till Santorini med gryningsflyget från Aten den 20/6 och mår säkert inte illa av att hänga där några dagar.
Det ska bli spännande att uppleva Anafi. |
|
|||
|
|||
Hej
Här har du en bra blog om Anafi (nåväl, inte så ny men bra ändå!): http://www.greecetraveler.com/index....-michael-house Jag skulle själv vilja åka dit eftersom jag ju har så nära dit, jag bor på Santorini sedan 20 år, men har aldrig lyckats få tid att ta mig dit. Så skriv jättegärna mer om Anafi efter resan. Ha det bra! Ingela |
|
|