Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-04-19, 21:22
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: Ryanair

Att han sagt det han sagt är sant - det har väl ingen ifrågasatt , men att det ska genomföras är mindre sannolikt - snarare skrattretande, som sagts tidigare - juste pr - knep, det talas ju onekligen om dessa uttalanden fortfarande men än sitter bältena på vid start och landning och lär fortsätta göra så
Svara med citat
Gammal 2013-04-22, 15:07
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Ja Kimmen, vi får väl vara ense att vi är oense. Det kan jag leva med. Anser fortfarande att Ryanair har tvingat de flesta bolag att se över sina priser. Klart-slut från mig.
Svara med citat
Gammal 2013-04-22, 21:56
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesea Visa inlägg
Anser fortfarande att Ryanair har tvingat de flesta bolag att se över sina priser.
Det har jag aldrig argumenterat emot.
Over and out...

/kimmen
Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 20:14
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Citat:
Ursprungligen postat av kimmen Visa inlägg
Naturligtvis kan dom gå när dom vill - om dom hittar ett annat jobb, det vimlar ju inte av sådana precis. Men det rättfärdigar ändå inte Ryanairs agerande. Men så länge folk flyger med Ryanair och dom tjänar pengar, kan dom fortsätta behandla sin personal (och sina passagerare) som skit.

Och naturligtvis fraktar Ryanair inga primater till USA av den enkla anledningen att dom (ännu) inte flyger dit över huvud taget. Vänta och se vad som händer när dom börjar med det...

Edit:
De hemska bilderna under "vivisection primates" är från själva djurförsöken, inte från SAS transporter. Dessa djurförsök är avskyvärda och borde inte vara tillåtna någonstans. Men som sagt, vänta och se vad som händer när även Ryanair börjar flyga över Atlanten, där finns ju pengar att tjäna för Mr. O'Leary...

/kimmen
Jag tror att Mr. O'Leary är smartare än så . Han följer nog den allmänna opinionen. I UK ligger ett av världens grymmaste laboratorier, Huntingdon Life Sience (googla det!). Inga brittiska flygbolag förser dom med djur (andra typer av apor, hundar m.m.). Inte heller Ryanair, så Mr. O'Leary har haft sin chans . Men då ställer SAS upp!

Visst finns det grymma bilder även ifrån tranporterna men jag vet inte vad jag får lägga upp. Oavsett så - om man stoppar tillgången på djur till laboratorierna så måste dom omvärdera om det är moraliskt rätt att låta 100 apor dö en grym död för att vi ska få ett nytt diskmedel.

http://www.google.se/search?q=transp...C4OftAaP0oHAAQ
Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 11:46
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Det lurer jeg også på
Citat:
Ursprungligen postat av kimmen Visa inlägg
Så det är okej att behandla människor illa (typ Ryanairs anställda), men inte schimpanser...(?)

/kimmen
Jag tycker inte det är ok att människor behandlas illa och deras anställningsvillkor verkar ju helt idiotiska!
Men som Deia skrev tidigare så har ju personalen en valmöjlighet, de är väl inte tvingade att arbeta för RA??
Försöksdjuren är ju helt försvarslösa och har ju ingen valmöjlighet det är ju det som är så grymt!!
Sen är det ju inte enbart under dessa transporter som djur far illa, finns ju hur många exempel som helst där djur plågas under vidriga förhållanden.

Senast redigerad av Sunny12 den 2013-04-17 klockan 11:47. Anledning: korrigering
Svara med citat
Gammal 2013-04-16, 21:31
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Är man lite flexibel kan man flyga Stockholm-Atén tur och retur för strax under 3.00:-. Norwegian i juli.
Jag tycker att jag hittar billiga resor men 3 kr det slår det mesta...ingår bagage då tro?
Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 11:21
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Citat:
Är man lite flexibel kan man flyga Stockholm-Atén tur och retur för strax under 3.00:-. Norwegian i juli.
Jaja, visserligen är jag copywriter, men detta blev inte helt right. 3.000:- ska det så klart vara, men det fattade ni väl.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:07.