Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-04-16, 16:25
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Snipp snapp så vart det bokat

Jo, vi hade ju pratat om att bo hos goda vänner. Några dagar och sedan flytta upp till Rhodos stad för att vara där nån vecka. Vi har räknat och vänt på alla möjligheter. Men en vecka i stan, en vecka på landet och ett osäkert flygpris, fick oss att även titta på vanlig charter. Hotellvistelse en vecka för oss i stan skulle landa på allt mellan 3200-5000 beroende på plats och standard. vi kan ju stan utan o innan och vet precis vilket läge vi ville ha. Sen får vi erbjudande från Apollo. Så nu kostar det inte skjortan att bo 14 dagar på James Hotell, nära våra vänner. Vi kan till och med ta oss till stan o ligga över en natt.

Så den 28 augusti går planet och nu ska vi se hur det är att resa onsdag, vi som alltid åkt i ottan på söndagar. Nu kommer vi inte fram förrän mitt i natten men det gör inget, vi vet ju var vi är. Hem åker vi också mitt i natten. Så det får bli en liten paus på hotellet när vi kommer hem innan vi kör vidare mot hemorten.

Det ända som är lite läskigt det är att vi åker hem 11/9.......hoppas ingen får för sig nått.....
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-04-17, 13:55
ouzomini ouzomini är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 99
Standard Sv: Snipp snapp så vart det bokat

Det blev så även för oss, när rabatten kom så bokade jag Rhodos den 28 augusti och 14 dagar. Vi är pensionärer nu så tiden på dygnet spelar ingen större roll, Det kan vara skönt att äta en god middag i Rhodos stad innan flyget går. Vi har varit lite veliga när det gäller Rhodos (varit där ca 30 gånger) men vi längtar dit till våra grekiska vänner och det känns som att komma hem.
Det här med den 11/9 tänkte inte jag på men det har ju gått några år mellan så det är nog lugnt.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-04-18, 16:32
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Snipp snapp så vart det bokat

Ni kan säkerligen vara helt lugna ang 11/9. Jag skulle tro att säkerheten på alla amerikanska och europeiska flygplatser är rigorös denna dag.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-04-19, 13:36
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: Snipp snapp så vart det bokat

Citat:
Ursprungligen postat av ouzomini Visa inlägg
Det blev så även för oss, när rabatten kom så bokade jag Rhodos den 28 augusti och 14 dagar. Vi är pensionärer nu så tiden på dygnet spelar ingen större roll, Det kan vara skönt att äta en god middag i Rhodos stad innan flyget går. Vi har varit lite veliga när det gäller Rhodos (varit där ca 30 gånger) men vi längtar dit till våra grekiska vänner och det känns som att komma hem.
Det här med den 11/9 tänkte inte jag på men det har ju gått några år mellan så det är nog lugnt.

Vi känner också att det spelar ingen roll. Vi har förlagt våra semesterveckor runt om resan. Dessutom har vi bokat hotell när vi kommer tillbaka till Sverige, för sätta sig i bilen och köra 23 mil mitt i natten, nätack! Så hotell, transfer till och från flygplatsen och bilen i fjorton dagar på bevakad parkering = 1400

Resan bokade vi innan rabatten och kom billigare undan. För bara själva hotellet betalar vi 9996 för 14 dagar. Vi skulle tjäna endast 200 kr på rabatten eftersom Apollo höjde priset till 10 796 och sen erbjöd rabatt. Nu kostar resan 11 596. Det ända som kommer till är transfern men den kommer ju till oavsett. Mat på flyget bryr vi oss inte om och inte heller vart vi får sitta.

Nu räknar vi dagar, timmar och minuter!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT