|
||||
|
||||
Pingst på Rhodos
Hej på er.
Har precis sett att pingsten infaller medans vi är på Rhodos. Är det någon som vet vad man kan förvänta sig av detta? Skulle gärna vilja uppleva någon "storhelg" i Grekland.... Bor inne i Rh. stad o inte så långt från Mandraki o den stora kyrkan där.... Irene |
|
||||
|
||||
Sv: Pingst på Rhodos
Irene, pingsten är inte så stor helg i Grekland, om man inte är väldigt kyrklig. Jag ska fråga lite folk jag känner och berätta mer.
|
|
||||
|
||||
Tack för svar Monica....
|
|
||||
|
||||
Citat:
Snart dags att packa resväskorna, bara drygt en vecka kvar innan vi åker ner. Du skrev att du skulle kolla upp om det var nått särskilt som händer på den grekiska pingsten. Har du hunnit göra det? Som du skrev sist, så kanske det inte är nått särskilt som händer, men det skulle vara kul om du hade tid att svara Irene |
|
||||
|
||||
IRSA, det har jag glömt. Vilket antyder att pingsten här inte betyder särskilt mycket - jämfört med påsken. Den 24 är röd dag och kallas Agios Pneumatos /Heliga Andens dag men den är nog som alla andra kyrkhelger mest för dem som går flitigt i kyrkan.
|
|
||||
|
||||
Tack snälla du för svar. Trodde nog att det var så ja.
Nu är det bara en vecka kvar tillsvi sitter på planet till Rhodos. Ska bli så skönt har längtat sen i oktober. Irene |
|
|