|
||||
|
||||
Det händer inte mig....
Hej!
När vi åker iväg på semestrar, så är det nog inte många av oss som tänker på att vi kanske råkar ut för olyckor, blir sjuka etc. Det är sådant som drabbar andra men inte oss Men i år blev vi varse om att så inte är fallet. Maken insjuknade i Rethymnon natten innan vi skulle åka hem. Det blev ambulansfärd till ett privatsjukhus i Chania och sjukhusvistelse lördag - onsdag. Tack vare att vi har en reseförsäkring i vår hemförsäkring, så tog SOS International hand om allt åt oss. De såg till att sjukhuset fick betalningsgarantier, hotellet fick betalt och fixade så att vi kunde resa hem till Sverige i lördags. Så ett tips till alla, se över att ni har ett fullständigt reseskydd innan ni åker, för annars kan det bli dyrt. /Annelie |
|
|||
|
|||
Sv: Det händer inte mig....
Åh...hoppas att allt gick bra,inte kul sånt.
|
|
||||
|
||||
Tråkigt att höra att ni fick sluta resan med en sjukhusvistelse. Tur att SOS International tog hand om allt det praktiska. Som du skriver så är det extremt viktigt att ha rätt försäkringar! Hoppas att din man mår bättre nu.
|
|
||||
|
||||
Bra att Du tog upp detta med reseförsäkringen!
Svärmor bröt handleden för 2 år sedan i Rethymnon och tack vare reseförsäkringen gick allt från läkarbesök till taxikostnader otroligt smidigt! Vi åker inte en meter utan den! |
|
||||
|
||||
Citat:
Försäkringen ingår i normala hemförsäkringar. Se bara till att ha ett reseförsäkringsbevis med om detta, som innehåller uppgift om alla resandes namn och att det är anslutet till SOS International. Hamnade på sjukhus i Turkiet, och allt fungerade helt lysande tack vare detta dokument. Masse |
|
|||
|
|||
Dubbelkollat och fixat! Tack för påminnelsen!
|
|
|