Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-07-01, 15:31
murre murre är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 1
Standard Resa till kykladerna, men hur?

Hej!
Jag och min flickvän tänkte åka iväg till kykladerna och båtluffa, vi hade tänkt göra det nu i sommar men det får bli nästa.
Hursomhelst.. Jag har varit på båtluff en gång tidigare med familjen, hon är helt ny för det. Vi tänkte inte hyra någon bil eller så, bara ta det lugnt i 10-14 dagar och hinna med två eller trr öar.
Men har lite frågor och kan inte hitta något bra svar på dom så gör (ännu en) tråd om detta.. Hehe.. Till vilken flygplats ska man? Vi åkte till aten, sen till pireus och tog en svintidig båt till naxos.. Hur mycket pengar ska man räkna med att lägga ut? Mat, rum, flyg, resor, småresor etc. och är det något mer man ska tänka på? Blir det svårt om man är 17/18 år eller går det bra? Tänker mest att hyra rum osv..
Tackar och bockar för svar!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-07-01, 22:33
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 362
Standard Sv: Resa till kykladerna, men hur?

Jag ska ge ett mycket kortfattat svar, men som ändå kommer att leda till att du får veta i princip allt det du frågar om.

Klicka på E-GUIDER i listan här till höger. Då kommer du till Kalimeras sida för beställning av E-Guider. Massor av öar är uppräknade, men gå till slutet. Där finner du en E-Guide som heter Öluffarskola. Förutom svaren på de flesta av dina frågor innehåller den massor av intressant läsning som gör att ni redan nu kan börja drömma och spåna om er resa. Lågt pris och väl använda pengar tycker jag. Beställ den!

Masse
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-07-02, 14:48
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 537
Standard Sv: Resa till kykladerna, men hur?

Citat:
Ursprungligen postat av murre Visa inlägg
Till vilken flygplats ska man? Vi åkte till aten, sen till pireus och tog en svintidig båt till naxos.. Hur mycket pengar ska man räkna med att lägga ut? Mat, rum, flyg, resor, småresor etc. och är det något mer man ska tänka på? Blir det svårt om man är 17/18 år eller går det bra? Tänker mest att hyra rum osv..
Bortsett från Masses utmärkta förslag kan jag tillägga detta.

Jag tycker att det är bäst att flyga till Santorini för då kommer man till övärlden direkt, plus att Santorini är en mycket sevärd ö sig. Santorini är det enda ön i Kykladerna som har direktflyg från Sverige. Vi brukar räkna med cirka 1000 SEK per dag för två personer, det inkluderar mat, rum och diverse småsaker, som hyra av moped viss dagar.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT