Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-10-07, 15:57
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Climbers Festival på Kalymnos denna vecka!

Ett av de största evenemangen över huvud taget på vår ö, och jag har missat att informera...träffade två finlandssvenska turister igår i Emborio, och de hade inte vetat att vi har högsäsong här...de hade svårt att få rum och hyrbil...

Alla som känner till climbing vet förstås vad det är fråga om. Inte jag, som bor mitt i smeten...

Det ska tävlas i olika klasser och hur man bedömer sånt skulle jag gärna vilja veta. Vad jag vet är att det kryllar här av såna där smala och spänstiga typer med jätteryggsäckar bakpå och inte sällan ett småbarn i sele frampå, man ser dem på stan och på vägarna och framför allt i Masouri-Armeon och bortöver.

Kalymnos Adventure Center ska ha tre informationskvällar med början ikväll, och tävlingarna pågår 10-11-12-13 oktober. I fjol var det en massa fester och annat, skulle tro att samma sak gäller i år.

Huvudsponsor är North Face och deras emblem vajar lite överallt.

Om du alltså är intresserad och befinner dig på Kalymnos, Kos, Leros, Rodos eller nån annan stans inom båt/flyg-håll, hinner du hit för att uppleva detta och bli bättre informerad än jag är.

En rapport här på Kalimera sen , bättre information åt os alla, etsi bravo.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-10-07, 16:20
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 537
Standard Sv: Climbers Festival på Kalymnos denna vecka!

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Ett av de största evenemangen över huvud taget på vår ö, och jag har missat att informera...träffade två finlandssvenska turister igår i Emborio, och de hade inte vetat att vi har högsäsong här...de hade svårt att få rum och hyrbil...



Förra året var festivalen tidigare. Vi hittade inga lediga rum på Kalymnos, så vi fick bo på Telendos. Nu gjorde inte det något för Telendos är ju också kanonbra. När vi skulle hyra moped var 99 av 100 uthyrda. Snacka om sen högsäsong. Kul för Kalymnos!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-10-08, 11:26
kirtor kirtor är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 771
Standard Sv: Climbers Festival på Kalymnos denna vecka!

Så bra! Da er det fremdeles festival når jeg kommer nedover. Liker det livet som blir når det er mange klatrere i området.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-10-08, 16:19
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Climbers Festival på Kalymnos denna vecka!

När kommer du?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-10-09, 13:20
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Climbers Festival på Kalymnos denna vecka!

Tog min gamla moppe och åkte bort till Masouri tidigt i morse. Redan då var det fullt av folk som såg ut att bege sig till klätterställena, fast invigningen av festivalen sker i morgon vid det nya Elena Village bortom Armeon.

Det var fikadags och få ställen är trevligare än det lilla kaféet vid stranden i Myrthies, strax bortom Stalas restaurang. Kaffe och toast och lite prat med kaféägaren. Tre andra bekanta njöt också av det fantastiska vädret och utsikten mot Telendos. En hel del badade.

På hemvägen mötte jag massor av bilar och moppar som var på väg mot norr. Det lär ha kommit hundratals av klättrare, det ska bli intressant att se vad som händer de kommande dagarna.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-10-14, 22:24
FrazzeTiger2s avatar
FrazzeTiger2 FrazzeTiger2 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 95
Standard Sv: Climbers Festival på Kalymnos denna vecka!

Härlig läsning!

Åh vad jag saknar Kalymnos. Sist jag var där va 2006 . I år va jag dock inte så långt bort, 1 vecka på Kos (första veckan i september, resebrev skrivet ska bara skicka in) men ändå för långt bort. Måste dit, snart! Får hålla till godo med vad du skriver så länge.

Vänligen Annette
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT