Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-10-06, 20:26
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 422
Standard Charter Rhodos stad+Tilos

Hej alla glada!
Troligtvis bär det av till Rhodos+Tilos sommaren 2014! Har lite funderingar om vi ska ta reguljärflug eller charter. Lutar åt det senare. Kanske... Funderar på vilket hotell vi i så fall ska välja på Rhodos. Inget känns särskilt lockande då vi gillar lite mindre familjära hotell...men men det får vi väl på Tilos iså fall. Vi har tittat på Cactus, Annapolis och Belvedere bach (Apollo). Någon som har rekommendationer och erfarenhet av dessa hotell? Samtidigt som jag frågar känner jag att det är ett mindre problem var vi egentligen ska bo. Som någon här på forumet skrev tidigare så har man ju ögonen stängda när man sover! Vill väldigt gärna dock ha balkong med havsutsikt, pool är ett plus men inget tvång och frukost kan kvitta om de ingår eller inte. Tycker det är ganska mysigt med egen inköpt frukost! Bil ska vi hyra så någonstans att göra av den på kvällarna och nätterna är nödvändigt. Har även tittat på reguljär men t ex Norweigan flyger inte direkt från Köpenhamn och flygstol via charterbolagen tycker jag är lite väl dyrt. Tips på flygturer kanske? Gillar egentligen att snickra ihop en egen resa! Frihet och förberedelse är ett stort nöje tycker jag! Tar tacksamt emot lite tips och idéer!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-10-06, 21:42
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 690
Standard Sv: Charter Rhodos stad+Tilos

Gillar ni mindre familjära hotell kan jag helt klart rekommendera att ni kollar upp Kristinas rum som ligger i Gamla stan. Men då får ni ge avkall på det där med pool... man har ingen egen balkong, istället en uteplats vid dörren och en stor takterass med utsikt över havet finns, så havsutsikt har ni
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-10-06, 22:03
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Charter Rhodos stad+Tilos

Hej på dig.
Härligt att ha nästa års resa på gång redan.
Av hotellen du funderar mellan så har jag vart på Annapolis 4 ggr, så det kan jag verkligen rekomendera. Men för att få havsutsikt, så får du bo på översta våningen, och då i rum nr, 509(enrummare) eller 510(tvårummare). Själv har jag alla gånger bott i 509. Bilder på utsikten från Annapolis finns i mitt fotoresebrev från 2008
Personalen är suverän dom gör allt för att man ska känna sig som hemma, maten jättegod, rummen stora och sängarna är behagliga (hårda tycker en del, men för mig som behöver/gillar hårda sängar är dom super, man kan be om att få en bäddmadrass)

Irsa (Irene)

Senast redigerad av IRSA den 2013-10-06 klockan 22:05. Anledning: Tillägg
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-10-07, 06:02
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 422
Standard Sv: Charter Rhodos stad+Tilos

Tack båda! Haha vilket i-lands problem egentligen!
Visst har jag funderat på Kristinas rum, det hade nog varit härligt att bo i Gamla stan! Men jag har inte hittat billiga reguljärflyg. Kanske är inte alla biljetter släppta än?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-10-27, 21:26
Monica G Monica G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Karlshamn
Inlägg: 55
Standard Sv: Charter Rhodos stad+Tilos

Hej om ni bestämmer er för charter så är Cactus helt ok. Det är säkert säkert de andra också, alla har bra parkeringsmöjligheter. Vi åker charter reguljärt och det blir alltid för dyrt men vi är alltid beroende av att åka vissa datum.
Kanske om man bokar nåt billigt boeende charter typ Ixia och sen inte "bor" har jag funderat på, men då kanske man måste var lite mer flexilbel i sin agenda. Kristinas rum är helt fantastiskt men så ska det vara boendet/upplevelsen man är ute efter och inte ett transit boende. Ska bli spännande att se hur ni väljer.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT