|
||||
|
||||
Förbannade SAS, varför gör dom så här?
Öppnade just ett mail där jag fick veta att våra flygtider har ändrats i sommar.
05.45 - 10.30 har ändrats till 14.00 - 18.40 Så alla chanser till att hinna med någon båt är körda. Mycket irriterande detta just nu men det går väl över. Tur att vi inte köpt några inrikesbiljetter i alla fall. |
|
|||
|
|||
Sv: Förbannade SAS, varför gör dom så här?
SAS, ja
Sist jeg fløy hjem med SAS var flyet kansellert fra København, og jeg ble nesten seks timer forsinket. Og det er ikke første gang det har skjedd. Min neste hjemtur, som skulle skje med en times mellomlanding på Arlanda, har de nå forandret til fem timers mellomlanding i København. Svarte nettopp på et laaangt spørreskjema fra SAS, hvor de ville vite alt mulig, f.eks om flyselskap skal tilby bilvask mens bilen står på flyplassen, billige håndverkertjenester via bonusordningen og jeg vet ikke hva. Men SAS må begynne å konsentrere seg om en eneste ting: få passasjerne til bestemmelsesstedet på den tiden de har lovet. |
|
|||
|
|||
Precis så har de gjort för mig också! Exakt samma tidsbyte, fast jag fick besked för några veckor sedan. Blir övernattning i Aten, surt!
Detta är tredje året på rad det händer. Förra året sålde de mina bra flygtider på nytt i maj... Kanske hjälper vi dem att överleva, måste ju försöka tänka positivt Pyttan |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag öppnade ett mail från SAS som jag missat (eller förträngt). Även mina flygtider till Aten i sommar var ändrade och stämmer inte överens med min bokade anslutning med inrikesflyget. Jag måste ändra till dagen innan (om det är möjligt) och då blir det en extra övernattning i Rafina. /Lena |
|
|||
|
|||
Hej Alla
Det finns en bra bok att läsa om SAS av Richard Björnelid. boken heter SAS, Om konsten att sänka ett flygbolag. //PA |
|
||||
|
||||
Du kan ju alltid boka av, få pengarna tillbaka och ta en biljett med Aegean istället.
/Claes |
|
||||
|
||||
Citat:
Men de va då de , resan insjuknade om man säger så. Birgitta |
|
||||
|
||||
Måske der er samme dag andre afgange end den, du er ombooket til? Det kan være værd at undersøge.
SAS ændrede vores billetter til Paris fra morgenfly til aftenfly. Det viste sig, at der også var et middagsfly. Ved kontakt til dem kom vi på middagsflyet i stedet for aftenflyet, så vi ikke mister en hel dag. |
|
|||
|
|||
Nu blir jag nyfiken! När flyttade SAS ett flyg från Sturup till Copenhagen Airport?
|
|
|||
|
|||
Vi har också varit med om att SAS har ändrat tid för våra biljetter, till och med dag för hemfärden. Blev ruskigt arg o kontaktade dem omgående, då vi redan hade betalat för tågbiljetter fr Arlanda till Linköping. Först fick jag ingen respons men efter en stunds dividerande så bokade damen i luren om oss till ett flyg via Kastrup till Arlanda med ungefär samma tider som vi från början hade bokat. Dock var hon tydlig med att den biljetten var dyrare, men vi blev ändå ombokade utan kostnad. Så det kan vara en idé att stå på sig, det kan ju finnas ombokningsmöjligheter.
|
|
||||
|
||||
Hej igen!
I förmiddags fick jag, via den bokningssida där jag bokade mina SAS-biljetter reda på, att jag till samma pris, kunde bli inbokad på ett direktflyg till Aten dagen innan. Jag accepterade detta. En timme senare kontaktade de mig igen och berättade, att SAS åter hade ändrat avgångarna. Den avgång de hade erbjudit mig fanns inte längre på SAS. Istället fanns mitt första val på avgångstid (tidig morgon) fast dagen innan. Jag har accepterat igen och nu hoppas jag, att det är det som gäller och att jag kan ändra min bokning på Olympic air till dagen innan. /Lena |
|
|||
|
|||
Alla flygbolag gör tidtabellsändringar.
Ju tidigare man bokar desto större risk är det att man drabbas. Allt har naturligtvis en kommersiell bakgrund och att lägga ett tidtabellspussel är ingen lek. Det är åtskilliga parametrar som skall tas hänsyn till. Flygplansflotta, besättningsslingningar, anslutningsflyg, samarbete med andra StarAlliancebolag, ansökan om Slot-tider mm mm. Den ökade konkurrensen har gjort att bolagen är mer aktiva vad gäller tidtabellens påverkan för försäljning och därför justeras nog tidtabellerna oftare nu för tiden än tidigare. För det som drabbas är det naturligtvis olyckligt men bolagen anser nog att det ändå är en kommersiell vinst i att då och då göra dessa justeringar och därmed attrahera fler presumtiva resenärer. Tyvärr blir det nog en del bad-will och tappade resenärer också. |
|
||||
|
||||
Aug 2012
|
|
|||
|
|||
Men om ni flyttades över till Thomas C låter det på mig som om det finns en researrangören som flyttade sina gäster och bokade in dem från Köpenhamn.
Det låter som en charterflygning ? SAS har väldigt få (eller inga) reguljärflygningar från Sturup till Grekland. |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag tycker dock att det är märkligt, att representanten för den bokningssajt jag avände, berättade att hon tillsammans med en SAS representant, idag på förmiddagen, hade gått igenom vilka alternativ som jag hade. De kom fram till ett förslag på en avgångstid som jag accepterade, men en timme senare var även den borttagen (jag kollade även själv på SAS hemsida). Jag är glad att allt till synes just nu , har löst sig på näst bästa sätt och att det inte kostat mig mer än ett extra dygn i Grekland (det kan ju räknas som en bonus). Hoppas bara att det håller till i morgon och framöver. /Lena |
|
|||
|
|||
Citat:
Ändringen beslutas på ett helt annat ställe i det stora företaget och distribueras sedan ut i systemet. Det presenteras då samtidigt hos alla återförsäljare samt till redan inbokade kunder. |
|
||||
|
||||
Det ser ut som att vi får sova i Rafina och ta morgonbåten till Amorgos. Borde funka.
Man kanske skulle pungslå Europeiska på merkostnaden. |
|
|||
|
|||
Vad är det som händer? Amorgos !!??
|
|
||||
|
||||
Anette vill åka dit. Stannar 4 nätter. Åker sen "hem" i 14 dagar
|
|
|||
|
|||
Varifrån tar ni en morgonbåt till Amorgos? Har letat men hittar bara en avgång 17.30 från Pireus! Går det båtar till Amorgos även från Rafina?
|
|
|