|
||||
|
||||
KEFALONIAhjälp!
Jag har blivit rejält nyfiken på ön Kefalonia.
Det sägs att de fina karettsköldpaddorna ska finnas runtikring ön, stämmer det? Och hur ser Kefalonia ut? Mycket att göra? Jobba? Håll-i-gång? Romantiskt? Är jätteintresserad av att åka dit! Tacksam för svar!!! Diana |
|
||||
|
||||
Sv: KEFALONIAhjälp!
Citat:
Ruby |
|
||||
|
||||
Är det en ö att rekommendera att stanna på ett tag?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Om du gör en sökning på Kefalonia här i forumet så kan du läsa vad andra har tyckt och upplevt på ön. Ruby |
|
|||
|
|||
Visst finns det sköldpaddor! De finns på den södra delen av ön. Det finns ett projekt som jobbar med att hjälpa dem. De går nattpatruller och skaffar data om dem, de har också gjort ett museum om detta. Jag har varit och hälsat på i projektet, har några vänner som jobbat i det. Själv var jag i ett miljöprojekt som jobbade i norra delen av ön, då inte med sköldpaddor utan med bl.a. en utrotningshotad mussla. Ön är underbar, och att vara där en längre tid är lätt. Jag måste dock säga att se sköldpaddor är mycket svåra att se och om du ser en har du tur! Jag lyckades se en, i hamnen av Argostoli, den blev matad av befolkning och var halvt tam. Även delfiner går att se, det projekt jag jobbade i har börjat med studier av dem. Om du underar mer om detta, maila mig gärna!
MVH Simon |
|
|