Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-02-27, 13:37
Oxi Oxi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Inlägg: 23
Standard Vart är bäst för barnfamilj.

Min son med familj och vänner funderar på att åka till Rhodos. Barnen är 13, 11, 10, och 7 år. Var finns bra stränder för barnen?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-02-27, 16:46
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Vart är bäst för barnfamilj.

Östkusten... Kallithea tex.

// Malin
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-02-27, 17:40
Margaretha Margaretha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 294
Standard Sv: Vart är bäst för barnfamilj.

Hela östsidan består ju för det mesta av sandstränder medan det på västsidan är sten. Då beror ju helt på vad man önskar. Faliraki har ju underbara stränder, Stegna en fin liten fiskeby med fina stränder, och nedanför Lindos finns ju Pefki och Lardos, men sedan är det ju lätt att med buss ta sig ut till alla olika stränder eller om man vill hyra bil och utforska ön mer Sen beror det ju på hur Ni vill bo och om Ni vill ha närhet till shopping och många tavernor.
Ni kommer säkert att hitta något som passar Er.

Margaretha
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-02-27, 19:09
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 919
Standard Sv: Vart är bäst för barnfamilj.

Jag skulle valt att bo i Rhodos gamla stad! Bra strand inom promenad avstånd eller också ta bussen till någon av stränderna på östsidan. Man kan åka till olika stränder i stort sett varje dag om man vill. Men det måste ju vara jättespännande för barn i den åldern att bo innanför murarna i gamla stan. Ett jättebra tillfälle att få barn intresserade av historia Mycket att göra för både ung och gammal både innanför och utanför murarna
//maji
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-02-27, 20:12
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Vart är bäst för barnfamilj.

Nåja...å pakke badesaker til 4 barn og til de voksne for så å gå til bussen, stå i kø, kanskje ikke få sitteplass osv. hver dag når man er på ferie hadde ikke jeg orket, men er enig at gamlebyen ellers er både fin og spennende..
Som nevnt..hold dere på østkysten om dere ønsker sandstrender. Altså ikke på Ixia-siden...
Bor man i Kalitheaområdet har man sandstrand (og en stenstrand) og nærheten til byen, men er alikevel avhengig av buss. Lite tavernaer i området. Ellers er det sandstrender hele veien nedover til Faliraki. Ville kanskje ikke bodd i sentrum der da det er en del party..., men i utkanten er det helt greit. Der er mange tavernaer og restauanter, mye shopping og tom. et lite tivoli om man synes slikt er viktig. Absolutt ingen gresk atmosfære der, men fine strender... Siden er det flere små steder etter Faliraki.... Ladiko, Afandou, Kolymbia. I nærheten av Lindos er det også flere fine steder og bo...bl.a. Pefkos
Kalithea hadde kanskje vært mitt valg da jeg synes gamlebyen er så fin at jeg ville hatt minst 2-3 kvelder der... og da ville jeg ikke ha bodd lengre nedover enn til Faliraki i allefall. (ca. 25-30 min med buss derifra om jeg ikke husker feil)
Water er et kjempefint sted å tilbringe en dag... ligger mellom byen og Faliraki...gratis buss fra byen.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-02-27, 22:01
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 919
Standard Sv: Vart är bäst för barnfamilj.

[quote=Ia;325589]Nåja...å pakke badesaker til 4 barn og til de voksne for så å gå til bussen, stå i kø, kanskje ikke få sitteplass osv. hver dag når man er på ferie hadde ikke jeg orket, men er enig at gamlebyen ellers er både fin og spennende..

Fast det behöver man ju inte om man inte vill. Det är ju det som är den stora fördelen med att bo där. Det finns ju en stor strand på gångavstånd. Men om man orkar så finns ju möjligheten att besöka andra stränder eller Water. Min erfarenhet är att det oftast är enklare att göra utflykterna på dagtid med eller utan barn, men det är som sagt min erfarenhet. Rodos har så mycket att erbjuda så det blir säkert bra oavsett var man bor
//maji
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT