Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-03-07, 14:28
tekla99 tekla99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 48
Standard Bra boende i april

Hej. Tänkte åka ner med Ryan Air 5 april till Rhodos och vill hitta en mysig studio att hyra för 1 vecka. Jag är van grekresenär och vill inte bo i turistområde gärna annat område där grekerna själva bor. Inte för långt från stranden och bussar. Tacksam för förslag! lisa
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-03-08, 22:53
Margaretha Margaretha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 294
Standard Sv: Bra boende i april

Vi bodde 10 dagar på Lomeniz och hade en studio där som var riktigt fin. Ligger ju alldeles nära Zephyros stranden och det finns många små fina tavernor intill. Också nära till bussarna och enkelt om man vill åka in till stan och det tar ju inte många minuter. Även gångavstånd till stora supermarket Pappou. I det området bor det ju många greker och är inte så mycket turister och definitivt inte i början av april.
Jag kan rekommendera Lomeniz , bra boende, trevlig personal och bra priser.

Margaretha
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-03-10, 18:32
tekla99 tekla99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 48
Standard Sv: Bra boende i april

Tack Margarete! Jag ska kolla upp hotellet och läget. Tack för tips. Mvh lisa
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-03-23, 08:26
tekla99 tekla99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 48
Standard Sv: Bra boende i april

Ok då har jag bokat billigaste resan ever...ryan air plus studio Panorama för 2800kr för 11 dar. Bor då en bit från stan men får då gratis vardags motion. Har nån bott där Panorama apartments?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-03-23, 09:08
Margaretha Margaretha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 294
Standard Sv: Bra boende i april

Ja vi har bott på Panoram många gånger och kommer att göra så även till hösten. Ett mycket bra boendealternativ till bra priser. Lägenheterna är stora och jättefina, rent och snyggt i hela hotellet. Restaurang med god vällagad mat till rimliga priser. Finns också en liten minimarket inne i hotellet. De flesta studio ligger i den mindre byggnaden bredvid huvudbyggnaden. Det finns bara ett fåtal studio i huvudbyggnaden. Har bara bott i huvudbyggnaden men vi har trivts otroligt bra och vi kommer att bo där även till hösten en längre tid. Det finns affärer och tavernor i närheten så du behöver inte in till stan för att handla. 2 små minirmarket alldeles nära hotellet och en en jättestor supermarket på promenadavstånd, ca 5 minuter.
Ett bra boendeval om inte kravet är att man ska bo mitt inne i stan men ändå har närhet dit. Det går också bussar in till stan ganska ofta och taxistationen har du 2 minuters gångväg från hotellet.

Margaretha
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-03-24, 07:53
tekla99 tekla99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 48
Standard Sv: Bra boende i april

Tack Margaretha! Vad skönt att veta att det är ett bra boende. Jag kommer absolut att trivas att bo en bit ifrån centrum. Promenera älskar jag så det blir bra med motion. Ev tänkte jag hyra en cykel och ta mig fram på, hoppas det inte är för branta uppförsbackar bara. Jag är jätteglad att du berättade och detta och att jag hittat ett ställe man kan återvända till kanske. På sikt vill jag ha ett eget krypin men man måste ju lära känna områdena så man vet var man vill bo. Vad härligt att Ni kan stanna länge i höst. Jag ska också, förhoppningsvis, åka i slutet av sept/början av oktober också. Mvh lisa
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-03-25, 22:27
Peter å Stina Peter å Stina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Västerås
Inlägg: 77
Standard Sv: Bra boende i april

Om det är samma som Panorama hotell så trivdes väl vi sådär på hotellet.Vi gjorde iofs det stora misstaget att ta en ospec resa med airtours och betala lite extra för att hamna i Rhodos stad. Det var minst sagt irriterande när vi insåg att det var ca 40 min gångväg till centrum.
Rummet var väl ok men utsikten helt värdelös. Människan som jobbade i baren/restaurangen lyckades dra ned betyget ordentligt, har aldrig stött på en jobbigare typ på något hotell. Så fort vi skulle åka iväg så ville han veta vart och varför vi inte stannade på hotellet, när man kom hem ville han veta vart vi varit och varför vi inte ville sätta oss i baren, till slut gick vi omvägar för att slippa fanskapet.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2014-03-28, 09:07
Margaretha Margaretha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 294
Standard Sv: Bra boende i april

Om man söker ett boende med havsutsikt då är inte Panorama rätta stället. Hotellet ligger ju i ett bostadsområde där grekerna har sitt boende. Men vill man ha ett bra och prisvärt boende så tycker i alla fall vi att Panorama har detta. Lägenheterna är ju stora och toppenfina stora balkonger. Som jag skrev tidigare så bor vi alltid i lägenhet i huvudbyggnaden och de flesta studio ligger i den mindre byggnaden bredvid. Nu vet jag inte när Ni Stina o Peter var där men jag tror mig veta vem mannen i baren var och han var bara där en mycket kort period. Förra hösten var det en trevlig man bakom bardisken.
Skulle vara intressant att veta vad du Tekla99 kommer att tycka om boendet.
Men vi är ju alla olika och har olika krav på hur vi vill bo på våra resor. Då vi ofta är borta länge så söker vi billigt men ändå bra boende och vi har hittills lyckats med det och känt oss nöjda.
Margaretha
Svara med citat
  #9  
Gammal 2014-03-30, 21:07
tekla99 tekla99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 48
Standard Sv: Bra boende i april

Hej. Tråkigt att höra att Peter och Stina fick en så tråkig upplevelse av panorama. Jag är medveten att det ligger långt från stan men det är precis så jag vill bo. Jag brukar anpassa mig ganska bra till situationen och brukar inte bli störd av folk fastän jag reser själv. Om det möjligt ska jag cykla då jag gillar att röra på mig, har inget emot promenad heller. Som sagt jag återkommer med recension när jag kommit ner.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT