|
|||
|
|||
Sv: Boende i chora på Folegandros
Citat:
MEN angående just Folegandros: Vet ni med er att ni vill bo just uppe i Choran så kanske ni ska förboka för säkerhets skull men maila då direkt med hotellet och kolla om det pris de erbjuder blir billigare. I somras i juni då jag var där var det inte mkt turister alls (förutom under en helg då det var någon form av högtidsdag i Grekland, då kryllade det plötsligt av ditresta greker och då hade det varit svårt att hitta rum i choran garanterat) men kanske blir det fler i år... Senast redigerad av Thira den 2014-04-05 klockan 09:15. |
|
||||
|
||||
Det ka ha varit pingsthelgen då åker många greker till Folegandros. Då går det inte att komma obokat. Jag har också sett att det krisat med rum när det hölls ett stort barndop på ön. Flera boenden var fulla när jag kom dit men man får bra hjälp från turistbyrån och de som bor där.
Eva Senast redigerad av Eva L den 2014-04-05 klockan 10:35. |
|
|||
|
|||
Jaaaa! just det ja. Pingsten var det, det stämmer. Den infaller i år den 8 juni såg jag nu. Det var kul med så mycket folk och särskilt när det är grekerna själva som kommer för semester så blir stämningen fulländad i den lilla choran. Då är det tur att den lokala resebyrån finns. Tänker ofta inte på den, men kommer ta hjälp från dem i framtiden ifall det behövs. Senast redigerad av Thira den 2014-04-05 klockan 10:54. |
|
||||
|
||||
Tack för den påminnelsen! Då ska jag till Folegandros. Måste skicka några mejl inser jag.
|
|
|