Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-06-04, 19:49
MetaxaHasses avatar
MetaxaHasse MetaxaHasse är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011
Standard Sv: Vad var det som gjorde att just DU föll för just GREKLAND?

Hösten 2000 var första hårda känningen av utbränd,jobbade 3år utan ledigt(startade min verkstad jan-97..panik i huvvet o sökte resor,Mallis fanns som sista minuen inget bra boende..Kreta direkt från Luleå,Rethymnon,Adele hotel Alkion...hyra mc,köra runt,simma o dyka,träffa folk..1v då hjälpte mycket,sedan har det varit varje år fram till 2011 då jag var hemma o ledig 2v..inget bra..2012 blev det båt kurs,förarbevis ombord på segelbåt..Reguljärflyg till Aten,Pireus med övernattning,flyingdolphin till Poros o mönstra på,segla runt 6dagar till olika hamnar o tavernor...härlig resa o god mat,Pireus var trevligt att vandra runt i..2013 blev det Tilos...guld ö med guldmat :-)
Fortfarande är det hårda känningar i kropp o knopp(på väg att ge upp företagandet o sälja bort kåken o verksta´n)..men längtan till Grekland övervinner mycket..
Längtar till höstens resa..var den nu bär iväg till!Hasse
Svara med citat
Gammal 2014-04-08, 23:04
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Monica C Visa inlägg
Känslan som kommer över mig när den första varma vindpusten möter mig när jag stiger ut från planet,dofterna som blandas med flygbränslet,det där varma varma goa,jag får alltid en klump i halsen och blir tårögd.
Första greksalladen,kalamares och en kall Ouzo.
LÄNGTAR!!!
Monica

Precis detta beskriver varför jag älskar grekland (utom kalamares då), att det blev Rhodos är bara en (lyckad) slump.

Irene
Svara med citat
Gammal 2014-04-09, 06:56
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013

Citat:
Ursprungligen postat av Ankan Visa inlägg
1978 kom jag med tåg till Aten. Genast då vi klev av tåget var det något som hände i mig.
Vi var unga,bara 17 år, så att sova på taket på ett hostel för 5 kronor natten passade oss utmärkt. Vi stannade i Aten i några dagar och jag älskade staden!
Anki
Haha ja det där med att sova på taken har jag roliga minnen av, för att inte tala om hur det var på morgonen att vakna under stekhet sol.Men hjälp så billigt det var!

Citat:
Ursprungligen postat av Monica C Visa inlägg
De vänliga människorna,maten värmen och det härliga baden!!!
Känslan som kommer över mig när den första varma vindpusten möter mig när jag stiger ut från planet,dofterna som blandas med flygbränslet,det där varma varma goa,jag får alltid en klump i halsen och blir tårögd.
Första greksalladen,kalamares och en kall Ouzo.
LÄNGTAR!!!
Monica
Bra sagt! känslor jag tror vi alla kan relatera till här inne i forumet.
Svara med citat
Gammal 2014-04-09, 06:43
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013

Citat:
Ursprungligen postat av Ylva A Visa inlägg
Solen, värmen, de goda naturprodukterna och det avspända och spontana livet! De vackra vyerna är bara kulisser till ett verkligt liv! Men de tål att titta på.
/ Jannis
Härligt! Och sant det där om kulisserna. Det blir på ett annat sätt när man är bofast kan jag föreställa mig. Lite kan jag relatera till det om jag jämför med hur skillnaden var när jag jobbade och hur det är nu, när jag åker som enbart turist. Nu känns kulisserna verkliga men mer som i ett tillfälligt "låtsasliv". För det är väl lite vad en kortare semester är egentligen när man har resten av sitt liv här hemma i Sverige.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:49.