|
||||
|
||||
Taxi
Vet någon vad taxi från Gavrio till Batsi kostar?
Katitzi |
|
|||
|
|||
Sv: Taxi
Enligt vår hyresvärdinna här på Andros så kostar taxi mellan Gavrio och Batsi 10-12 €.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Katitzi |
|
||||
|
||||
Vi betalade 12 euro i slutet av juni 2012. Hade inte förbokat något så vi blev avsläppta "i centrum".
Lyckades komma medan det fortfarande var siesta men det löste sig med boendet efter ett tag. Celbe |
|
||||
|
||||
Ok. Vi tvekar mellan två olika hotell i Batsi. Det ena har erbjudit gratis upphämtning i Gavrio, men det andra är billigare fast utan transfer. En velpotta som jag har svårt att bestämma mig...
Katitzi |
|
||||
|
||||
Förresten finns det något ställe i Batsi där man kan köpa båtbiljett till Rafina?
Katitzi |
|
||||
|
||||
Jag har inte sett någon resebyrå i Batsi.
|
|
||||
|
||||
Vi åkte buss. Jag minns inte vad den kostade men det var ju garanterat mycket billigare än taxi.
/kimmen |
|
|||
|
|||
Buss ifrån Gavrio till Batsi kostar 2€ per person, så är man några stycken så blir det inte så mycket dyrare med taxi. Bussen går inte så många ggr per dag heller 9,40 och 10,00 ifrån Gavrio. Sedan går det en buss på kvällen när färjan kommer ifrån Rafina.
|
|
|||
|
|||
Det finns ett företag som säljer båtbiljetter i Batsi. Ligger mittemot piren, där fiskebåtarna lägger till. Strax innan backen.
|
|
||||
|
||||
Tack för det tipset. Vi såg inga resebyråer när vi var där.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Katitzi |
|
|