|
|||
|
|||
Sv: Mina Top-5-öar
Visst är Kreta som ett eget land och ja där finns allt men just därför är ön INTE min favorit (även om jag tycker vansinnigt mycket om Kreta). Egentligen tycker jag om alla öar jag varit på och det finns nog ingen jag inte skulle vilja återvända till men det finns en ö som påverkar mig på ett sätt som ingen annan gör, det är oförklarligt det som händer när båten närmar sig hamnen och när man sedan går iland, den känslan har jag aldrig upplevt någon annanstans än just på min favoritö- Det är magiskt!
1. AMORGOS - du har förtrollat mig! När det gäller platserna 2-5 så är jag ombytlig men just nu ser listan ut som följer: 2. Anafi 3- Folegandros 4. Milos 5. Schinoussa (Skulle lika gärna kunna vara Lipsi, Sifnos, Leros, Sikinos, Naxos, Kalymnos, Patmos, Tinos, Tilos...) |
|
||||
|
||||
2. Lesvos
3. Kefalonia 4. Kalymnos 5. Chios Når jeg ikke nevner Kreta, er det bare fordi den stiller i en helt annen divisjon, hvor ingen av de andre øyene er kvalifiseert |
|
|||
|
|||
1. Milos , gud var på lekhumör den dagen han skapade Milos...
2. Thira på Santorini, världen för dina fötter 3. Naxos 4. Patmos 5. Resten................. |
|
||||
|
||||
Dags för slutsummering!
Så här ser listan ut över de öar som nämnts flest gånger: TOP 5: Amorgos 18 Naxos 14 Kreta / Tilos 12 Lesbos / Sifnos 9 NÄRA TOP5: Samos / Skopelos 8 Karpathos 7 Listan innehåller ju, föga överraskande, många av de öar som hamnade i topp i Kalimeras Stora Omröstning, som ju självklart får anses som betydligt mera korrekt med sitt mycket större underlag i avlämnade röster. Den inbördes ordningen är ju lite annorlunda i detta utfallet. Några av öarna som toppar här känns också som de som just nu är mycket omtalade i forumet. Vi kan väl se det som en kul grej, en högst ovetenskaplig "Just Nu Mitt I Säsongen Undersökning". Grattis Amorgos! Masse |
|
|||
|
|||
Yes..GRATTIS..AMORGOS!!..
Sunny(som vill dit NU!!) |
|
|