Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-07-23, 10:25
MalinPa MalinPa är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2014
Standard Flygplatsen, byte till inrikes!

Hej!

Vi kommer att landa med Norweigan kl 11.20 och har bokat inrikesflyg till Naxos som avgår kl 13.40.

Om vi utgår från att det första flyget är i tid (annars blir det jobbigt) så undrar jag om vi hinner byta i lugn och ro. Plocka upp väskor, checka in på nytt osv. Hur står är Atens flygplats? Är det olika terminaler att åka mellan?

Tacksam för svar, det är skönt att vara så förberedd som möjligt då vi har två rätt små barn med oss.
Svara med citat
Gammal 2014-07-23, 10:33
Mahava Mahava är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011
Standard Sv: Flygplatsen, byte till inrikes!

Hej

Förutsatt att Norwegian är i tid borde det inte vara problem, Athens flygplats är en terminal och inte allt för stor, ni går bara upp en trappa när ni kommit igenom tullen så är ni i avgångshallen. tips checka in på er inrikesflight hemifrån, då spar ni lite tid, (ni måste ändå använda automat annars) baggaget brukar komma ganska fort, deadline för incheckning inrikes är 30 minuter före avgång med baggage om jag inte missminner mig.
Svara med citat
Gammal 2014-07-23, 10:35
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Ni tar väskorna, går genom tullen (ganska obefintlig) och väl utanför "tullgränsen" går ni till vänster och fortsätter rakt fram. Efter typ max 75 m kommer det en rulltrappa också på vänster sida som tar er upp i avgångshallen. Precis när ni kommer upp finns en stor tavla som annonserar de avgående flygen samt vilket nr det är på disken där ni ska checka in.

Även med små barn bedömer jag att det tar er max en kvart att gå från A (väskbandet) till B (incheckning). Inget terminalbyte m a o!

Celbe
Svara med citat
Gammal 2014-07-23, 13:56
SteffTee SteffTee är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Det är lugnt!

Har själv gjort samma resa vid flera tillfällen. Ibland med så kort tid som 55 min mellan flygen (då vill man helst inte ha en försening på flyget från Skandinavien)
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:09.