Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-08-04, 08:38
annahe annahe är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2014
Standard Agii Apostoli

Åker i September till Kreta för första gången. Det ska bli spännande . Har en del undringar. Det finns vad jag förstår 3 stränder? Vad är det för skillnad? Solstolar på stranden, priser? Kan man som i Turkiet ta en öl eller så och att det då ingår solstol. Hur är det med restauranger i Agii ?Hur är priserna på mat .m.m. Vi ska äta frukost på rummet men tänker äta ute 1-2 ggr per dag. Vilka utflykter är trevliga? Vi ska vara i 14 dar så lite lär man hinna. Funderar på Botaniska trädgårde,glasbottnad båt och nåt "minitåg" som jag hört om. Är glad över all info som jag får. Vi ska bo på Hotell Telchinia.
Svara med citat
Gammal 2014-08-04, 09:08
pelagia pelagia är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009
Standard Sv: Agii Apostoli

Det er riktig at det er 3 strender, noe du ser på kartet. Men det er jo også en strand som går hrlt til Kalamaki. Det er ikke lenger enn at man kan gå - enten langs stranda eller langs veien. Det er gratis solsenger i Kalamaki. De tre strendene i Agii Apostoli er ikke veldig forskjellige - prøv dem. Du må betale for seng, husker ikke helt, men vanlig pris. Det er ikke veldig mange spisesteder. Et av dem ligger på hotellet deres. Veldig koselig der. Hotellet ligger sentralt. Ok. Ikke noe luksus. Drives av familie. Ta bussen til Chania. Der finner dere tilbud. Msn ksn også gå strandveien til byen - har bare gått på dagtid. Ellers anbefaler jeg å lese mer her på forumet om dette.

Vennlig hilsen
Pelagia
Svara med citat
Gammal 2014-08-04, 09:10
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Just stränderna i Ag.Apostoli kan jag inte, har inte varit just där, men i juni när jag jag badade på Kalamakistranden så var det gratis solstolar nedanför den stora tavernan och givetvis åt vi lunchen där

Lissi
Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 09:25
mark.us mark.us är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2012

Hej, vi var i Agi Apostoli för 6 år sedan och vad jag minns så var stränderna riktigt bra. Vi valde oftast strand beroende på hur vinden låg på för att slippa vinden. Kommer inte ihåg hur det var med solstolar men du får nog betala en liten slant.

Återkommer med restaurangtips, jag kommer inte ihåg namnet nu.

MVH

Markus
Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 09:30
mark.us mark.us är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2012

Riktigt bra restaurang (google street view)

https://www.google.com/maps/@35.5118...xc6jX4R_hQ!2e0

Ligger precis vägg-i-vägg med hotell Flamingo
Svara med citat
Gammal 2014-08-14, 19:26
gotlandica gotlandica är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2007

Hej Har varit i Agii Apostoli 3 ggr senaste året, det bara blev så... Fina ständer, barnvänliga, det är alltid någon med lä för vind. Betala för solstolar gör man, men fri finns vid Kalamaki. Fin park och lekplats precis innan Ni kommer ner till strand nr 2 o 3. Matutbudet är sådär... Andreas taverna och Pergola är ok, sedan finns en bra pizzeria mitt emot Lidl. Bra Gyros på takeaway uppe vid huvudgatan. Rkomenderar att ta Fish-spa på Fresch feet uppe på huvudgatan. Annars skulle jag äta i Chania eller Platanias. Hoppas Ni får en fin resa!
Svara med citat
Gammal 2014-08-17, 20:40

tack för svaren) Det är ju alltid spännande med nya ställen. Jo vi hoppas på 2 sköna veckor med mycket bad och god mat)
Svara med citat
Gammal 2014-08-18, 07:51

Hei.

Vi håper på det samme. Vi reiser til Kreta og Kalamaki 2. september i 2 uker, og vi kommer garantert til å ta turen om strendene i Agii Apostoli også.
Kom hjem fra Makrigialos torsdag etter en uke med varmt og godt vær og lunkent vann.

Vennlig hilsen
Pelagia
Svara med citat
Gammal 2014-08-19, 14:00

Vi åker ner 4 september och vi kommer nog att besöka alla stränder. Vi kanske stöter ihop
Svara med citat
Gammal 2014-08-19, 18:16

Hei.

Ja, vi reiser den 2. september og bor i det blå hotellet rett ved restaurangen Irida i Kalamaki. Vi er nok mye der, men går også mye rundt omkring. Vi kommer sikkert til å ta en tur på tavernaen på Telchinia også for å hilse på vertskapet. Dessuten skal vi 2 netter til Paleochora midt i 2-ukers oppholdet bare for å se hvordan det er der. Det blir et hyggelig avbrekk.
Ellers er vi mye i Chania på kveldstid.
Vi er et ektepar på 60+ og mannen min pleier å bli lagt merkte til!

Vennlig hilsen
Pelagia
Svara med citat
Gammal 2014-08-20, 07:37

Jamen då håller vi tummarna att vi får fina dagar där på Kreta. Ja vi är i samma ålder och min oäkta man syns ochså rätt bra / Anna
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:36.