|
||||
|
||||
Moussaka med ouzo
Camilla håller på att laga moussaka, inget konstigt med det, hon är väldigt duktig på att laga mat, inte minst grekisk mat. Men just ikväll använder hon ouzo som krydda. Det kanske är vanligt, vad vet jag, men jag har inte ätit ouzo-moussaka tidigare, så det ska bli spännande att smaka.
|
|
||||
|
||||
Sv: Moussaka med ouzo
καλή όρεξη!
Det låter spännande! Blev det en extra kick på moussakan? Hälsningar Pia |
|
||||
|
||||
Låter väldigt gott! Berätta hur det smakade! Jag har idag inte ätit grekiskt, men däremot har det blivit lite Retsina.
/ Anne |
|
|||
|
|||
Ska bli intressant att höra hur det smakade!..
|
|
||||
|
||||
Mmmm... Detta låter spännande! Du måste absolut meddela hur det smakade! ouzo är gott så det borde ju "gotta till" moussakan ännu mer... Länge sedan vi åt grekiskt nu. Får bli ändring på det!
MVH zakka |
|
||||
|
||||
Det var jättegott! Färsen smakade mycket ouzo till en början, men efter att den mognat till sig i grytan försvann mycket av ouzosmaken. Men något gjorde den säkert för det var en av de godaste moussaka jag har ätit. Camilla använde nästan en deciliter ouzo, och färsen kom från hjort.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Masse |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Moussaka blev gjort
på köttfärs från hjort, med ouzo tillsatt därtill. Om yra vi önskar bra fort dricker vi ouzon till sill! Men nu måste vi pröva den långsamma varianten också. Frågan är: Vad ska vi dricka till? /Jannis |
|
||||
|
||||
Vi drack fransk cider till Moussakan, det var faktiskt riktigt gott. Planen var att dricka retsina till, men det visade sig tyvärr att vårt systembolag tagit bort retsina ur sortimentet, och det var för sent att beställa.
|
|
|