Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-05-08, 07:03
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Varma hälsningar från Tinos, Syros och Piraeus!

Vår härliga och intressanta resa är snart förbi. Vädret har varit fantastiskt fint, nu redan lite för varmt. Panormos fiskeby på Tinos var vår favorit, fem dagar där med fin utsikt till havet och bergen och kula vandringstigar till Pirgos och härliga stränder. Tinos stad var lite för livlig för oss asociala männskor 😂 och vi bodde på Agios Fokas strand. Kanske stan var inte som bäst, för många gator, också huvudgatan till kyrkan, var upprivna och asfalt borrades med stor lärm men dessa arbeten är säkert viktiga för stan. Hälsningar från Malamatenia!
Om Ermoupoli på Syros tyckte jag lika mycket som tidigare. Vi bodde bara en natt i Vaporia på ett fint gammalt hus då Sea Colours var överbokat!
Nu på Lilia i Piraeus, +27😡!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-05-08, 09:02
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 596
Standard Sv: Varma hälsningar från Tinos, Syros och Piraeus!

Citat:
Ursprungligen postat av eija Visa inlägg
Panormos fiskeby på Tinos var vår favorit, fem dagar där med fin utsikt till havet och bergen och kula vandringstigar till Pirgos och härliga stränder.
Men så roligt att ni bodde i Panormos i fem dagar. Jag skulle så gärna göra det, men jag trivs så bra i Chora så det blir liksom aldrig av. Men jag kan tänka mig att där är mycket trevligt, inte minst på morgonen och kvällen.

Citat:
Nu på Lilia i Piraeus, +27!
Det var varmt!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-05-08, 09:38
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Varma hälsningar från Tinos, Syros och Piraeus!

Härligt låter det! Tänk att resan snart är slut.

Panormos är fint och dit går jag alltid från Pirgos....Jag har dock alltid gått landsvägen. Har inte hittat stigar..Får forska vidare om 14 dagar då jag är åter.

Alla gatuarbeten såg jag också i april, men jag blir så glad av dessa, tolkar dessa som framtidstro.
Hoppas Du gillade maten på Malamatenia!

Vädret hoppas jag står sig! Vill ha värme denna gång....
Tinos Chora har jag aldrig upplevt som stort, men såklart vi älskar ju storstäder och ser fram emot Thessaloniki nu på måndag...SEN väntar härliga Tinos igen...och även Ermopouli på Syros ska få ett dagsbesök.

Välkommen hem då snart! Avslut på Lilia är väl bra? Vi gillar det hotellet sen flera besök där.

Lissi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-05-08, 18:11
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Sv: Varma hälsningar från Tinos, Syros och Piraeus!

Ja Lissi, maten var verkligen nostimo 😁! Tyckte alltså MYCKET om ön. Jag försöker att skriva en liten reseberättelse efter hemkomsten. Nu bor vi den sista greklandsnatten på Adamis i Aten, en fin situation! Ha en kul resa till Saloniki och Tinos, hälsa Pavlos från mig!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-05-08, 18:17
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Varma hälsningar från Tinos, Syros och Piraeus!

Citat:
Ursprungligen postat av eija Visa inlägg
Ja Lissi, maten var verkligen nostimo 😁! Tyckte alltså MYCKET om ön. Jag försöker att skriva en liten reseberättelse efter hemkomsten.
Reseberättelsen ser vi fram emot!
Jag ska givetvis hälsa Pavlos..han pratar väl lite finska t o m...

Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT