|
||||
|
||||
Sv: Present från Sverige
Citat:
För 3 år sedan tog vi med oss en osthyvel till studio 3 hos Haris i Paleochora. och den får ligga kvar där. Om vi skulle råka få en annan studio vid tillfälle tror jag Gina, städerskan flyttar över hyveln dit. Birgitta. |
|
||||
|
||||
Hmm..de på hotellet och holländarna som bodde där undrade mycket uti surströmming..kanske borde man...Nä..det blir nog fängelseviste då
Hasse |
|
||||
|
||||
Funderar på att ta med mig palt... kan det va nåt?
|
|
|||
|
|||
Netwolf,då vi var på Gran Canaria 1967,direktflyg från Luleå tog 12 timmar mellanlandning någonstans i Spanien,då bodde vi grannar på hotellet med några pitebor OCH de hade palt med sig
Monica |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Det var en fyllig beskrivning från dig Birgitta av lämpliga presenter. Många är de små gåvor vi tagit med. De mest lyckade under årens lopp har varit fotografier! De mest misslyckade var osthyvlar, som inte greker fattar användningen av. Egna sillinläggningar med "Svenska nubbar" har varit lyckade. Diverse produkter från Frösö handtryck har vi också spridit i Ierapetraområdet. Presenter till barn är alltid välkomna!
/ Jannis |
|
||||
|
||||
Jag håller med om att presenter till barn är mycket välkomnande. Jag tror att Vangelis i Katapola bor i den tröja Malina har gett honom.
Små ficklampor uppskattas också av både barn och vuxna, men framför allt barn. Dom kan hålla på i timmar och leka med en sådan. Men gud nåde mig (eller i alla fall maken) om jag skulle ta med mig surströmming! Birgitta. |
|
||||
|
||||
Haha, ja det förvånar mig inte. Galna pitebor!
|
|
||||
|
||||
Jag har gjort fotoböcker ibland med bilder från familjer och dess liv som jag lärt känna. Det har varit mycket uppskattat. Annars så går alltid glas av olika slag hem. Den mindre skålen Hallon av Orrefors fylld med gelé hallon är oslagbart...
Myssa... |
|
|