Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-06-02, 17:24
Lollo0058 Lollo0058 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 6
Standard Nybörjare med tre barn!

Hej alla kloka!

Jag o familjen åker om 3 v (22/6) till Santorini och hade tänkt oss besöka 2 öar till. Vi är borta totalt 15 da'r. Vi består av två vuxna och tre barn på 3, 8 o 10 år.

Vi tänkte som sagt utgå från Santorini där vi bokat hotell 2 nätter i Perissa. Det är än så länge det enda vi vet. Nu undrar jag vilka öar ni kan rekommendera för en fam med tre barn. Tänker oss ffa lata dagar med sol o bad, men gärna nåt enstaka avbrott.

Har kollat lite på Naxsos o Koufonissi. Den sistnämnda verkade svår att få boende på. Hur är Sifons, Paros o Antiparos? Måste vi boka innan eller kan vi ha is i magen?

Fridens//Lollo
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-06-02, 17:59
våga våga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 322
Standard Sv: Nybörjare med tre barn!

Citat:
Ursprungligen postat av Lollo0058 Visa inlägg
Hej alla kloka!

Jag o familjen åker om 3 v (22/6) till Santorini och hade tänkt oss besöka 2 öar till. Vi är borta totalt 15 da'r. Vi består av två vuxna och tre barn på 3, 8 o 10 år.

Vi tänkte som sagt utgå från Santorini där vi bokat hotell 2 nätter i Perissa. Det är än så länge det enda vi vet. Nu undrar jag vilka öar ni kan rekommendera för en fam med tre barn. Tänker oss ffa lata dagar med sol o bad, men gärna nåt enstaka avbrott.

Har kollat lite på Naxsos o Koufonissi. Den sistnämnda verkade svår att få boende på. Hur är Sifons, Paros o Antiparos? Måste vi boka innan eller kan vi ha is i magen?

Fridens//Lollo
Om ni ska till Koufonissi efter 22/6 bör ni boka i förväg! Då börjar familjerummen bli helt fulla och endast dubbelrum finns kvar om ni kommer obokade.
Våga
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-06-02, 19:08
Lollo0058 Lollo0058 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 6
Standard Sv: Nybörjare med tre barn!

Tack för tips Våga! Kanske helt enkelt struntar i Koufonissi.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-06-02, 20:02
Skåne Pias avatar
Skåne Pia Skåne Pia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Kungälv
Inlägg: 66
Standard Sv: Nybörjare med tre barn!

Sifnos är fint men det är inte så många förbindelser från Sifnos till Naxos, Paros och Anti Paros.
Skulle själv då valt Naxos och Anti Paros. Enklare med att hitta boende på Naxos och kanske du behöver boka i förväg på Anti Paros. Lycka till!!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-06-02, 20:10
Lollo0058 Lollo0058 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 6
Standard Sv: Nybörjare med tre barn!

Toppen, det är precis så jag är på G att göra. Boka på Antiparos och kanske våga vänta med Naxsos.

Var är det bäst att bo i Antiparos? Är det i byn o utgå ifrån denna?
I naxsos, var på denna stora ö är bästa att bo (ffa m tanke på barn)?
Spelar det nån roll vilken ö vi åker t först? Naxos eller Antiparos?

Tack för så snabba svar/L
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-06-02, 21:18
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Sv: Nybörjare med tre barn!

Jag skulle åka till Antiparos först o därefter till Naxos. Vi har alltid bott i byn på Antiparos o trivts bra med det. Flera stränder på gångavstånd o många bra matställen på kvällen. På Naxos bor vi alltid ute vid de bästa stränderna, Agios Prokopios eller Agia Anna. Gott om boenden o även där fina tavernor. Vill man ha mer liv o rörelse går bussar en gång i halvtimmen in till Naxos stad. Vill minnas att för vuxen kostade bussbiljetten enkel resa 1,6€, mindre barn gratis. Vi är på båda dessa öar samtidigt som ni, kanske ses vi. Önskar er en härlig resa!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-06-02, 21:21
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Köping
Inlägg: 1 119
Standard Sv: Nybörjare med tre barn!

Turordningen Anti eller Naxos spelar ingen roll då det är samma båt (Bluestar) tillbaka till Santorini. Men åk till Anti så blir ni säkert kvar där hela tiden
Boende borde inte vara några problem egentligen men ni behöver ju ett boende med plats för 5. Skickar en länk till er i PM.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-06-02, 21:48
Lollo0058 Lollo0058 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 6
Standard Sv: Nybörjare med tre barn!

Åh så snabba svar jag får. Tusen tack för fina tips.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2015-06-02, 21:51
Lollo0058 Lollo0058 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 6
Standard Sv: Nybörjare med tre barn!

Tack MickeKöping!

Kanske blir det två boende på Antiparos ist för en till ö .

//Lollo
Svara med citat
  #10  
Gammal 2015-06-02, 22:05
Lollo0058 Lollo0058 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 6
Standard Sv: Nybörjare med tre barn!

Citat:
Ursprungligen postat av kize Visa inlägg
Jag skulle åka till Antiparos först o därefter till Naxos. Vi har alltid bott i byn på Antiparos o trivts bra med det. Flera stränder på gångavstånd o många bra matställen på kvällen. På Naxos bor vi alltid ute vid de bästa stränderna, Agios Prokopios eller Agia Anna. Gott om boenden o även där fina tavernor. Vill man ha mer liv o rörelse går bussar en gång i halvtimmen in till Naxos stad. Vill minnas att för vuxen kostade bussbiljetten enkel resa 1,6€, mindre barn gratis. Vi är på båda dessa öar samtidigt som ni, kanske ses vi. Önskar er en härlig resa!
Bara en fråga till, samma som till dig i meddelandet MickeKöping. Jag har nämligen sett ett ställe på Soro beach jag är sugen på att boka, men då blir det en bit till byn (9km). Hur lätt tar man sig runt utan bil? är det taxi/buss? Är det dumdristigt att bo vid den vackra stranden? Bättre att ta sig dit från byn ist?

Tjing/Lollo
Svara med citat
  #11  
Gammal 2015-06-02, 22:19
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Köping
Inlägg: 1 119
Standard Sv: Nybörjare med tre barn!

Citat:
Ursprungligen postat av Lollo0058 Visa inlägg
Bara en fråga till, samma som till dig i meddelandet MickeKöping. Jag har nämligen sett ett ställe på Soro beach jag är sugen på att boka, men då blir det en bit till byn (9km). Hur lätt tar man sig runt utan bil? är det taxi/buss? Är det dumdristigt att bo vid den vackra stranden? Bättre att ta sig dit från byn ist?

Tjing/Lollo

Ja, bo i byn och ta bussen till Soros och San Georgo.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT