|
|||
|
|||
Sv: Fotoresebrev från vår resa till Thessaloniki i maj 2015
Å så vackra bilder! Vilka underbara dagar du och Claes hade där och det är alltid lika roligt att följa dig på dina resor
Ylva |
|
|||
|
|||
Skickar ett PM till dig i eftermiddag istället (vill inte frångå ämnet i tråden, ber Lissi om ursäkt för mitt lilla inbräck om personlig resa mitt bland alla fina bilder och allt).
Senast redigerad av Thira den 2015-06-16 klockan 07:15. |
|
|||
|
|||
Citat:
Aten över nyår är helt underbart!!!!! Ni två skulle garanterat ha kul ihop!! Planera på! Läs gärna mitt nyårsresebrev från Aten 2005/2006 då maken och jag var på bröllopsresa i Aten och både såg Giannis Parios och firade nyår där. Lissi |
|
|||
|
|||
Ja, Lissi.. läser dina resebrev från Aten med STORT intresse, känns som jag måste dit i vinter ❄..
|
|
||||
|
||||
Citat:
Kan bare b e k r e f t e det Lissi skriver, en romjul (mellanjul) - over nyttår i ATHEN er helt topp Vi var det sist i 2010/2011 |
|
|||
|
|||
2011 firade vi jul i Pireus och åkte runt i omgivningarna.
Efter 7 resor till Aten är intresset då inte mindre för denna stad, men nu är Thessaloniki en konkurrent! Det blir nog ett par vändor till dit innan Aten får eget besök igen. Vi var ju där senast i november.. Lissi |
|
|||
|
|||
Ja, jag funderar på att bo i Piraeus och ta mig till centrala Aten därifrån, får se hur det blir med den planeringen!..
|
|
|||
|
|||
Citat:
Åh, så sugen jag blir att åka dit över jul och nyår.. .där skulle jag gärna sitta och äta då! . |
|
|||
|
|||
Vi åt av deras smårätter, var så nyfikna på dem. Vet inte om de under julen hade särskilda rätter. Allt var ju nytt för oss.
Från Lilias entre, ta vänster och sen ner för gatan och sväng till höger gatan med trappor. Där ligger ett jättemysigt litet ställe i korsningen t v där vi tillbringat många timmar både 2011 och 2014. Ägaren är en gammal sjöman och har varit i Sverige. Så trevlig! Lissi |
|
|||
|
|||
Ja, du menar väl den gatan som går mot flygbussen?
Där finns ju flera mysiga tavernor, tror jag skulle trivas bättre i Pireaus än i centrala Aten, gillar den lilla marinan också med alla båtar, så härligt att promenera där !. |
|
|||
|
|||
Nej, menar t v om Du har ryggen mot Lilias entre, sen höger. I hörnet vid förstakorsningen ligger det lilla stället.
Har nån bild tror jag som jag kan lägga in. Vi ska nog fira jul i Pireus en gång till....men inte kommande då vi åker till Teneriffa 2 v över nyår. Lissi |
|
|||
|
|||
Första korsningen efter Lilia mot marinan till höger, den vägen går till flygbussen, men du menar vägen till vänster i samma korsning??
|
|
|||
|
|||
Nä...jag menar som jag skriver...Man kommer ner till flygbussen den vägen också. Vi gick till hållplatsen ovanför och då tog vi en annan väg.
Lissi |
|
|||
|
|||
Ja, det vore kul att höra lite om dina planer!..
|
|
|||
|
|||
OK, förstår vad du menar nu, ska kolla in det stället om jag ska bo på Lilia hotel!..
|
|
|