|
||||
|
||||
Parkeringstillstånd
Är det någon som vet hur det fungerar med Parkeringstillstånd ("handikapparkering") i Grekland? De tillstånd som utfärdas i Sverige gäller ju i hela EU men alla medlemsstaterna har olika regler. I Sverige är reglerna olika från kommun till kommun så det är kanske inte lätt att svara på - men finns det några generella regler i Grekland?
|
|
||||
|
||||
Sv: Parkeringstillstånd
Jag vet bara att man i vår kommun målar gatorna med diverse markeringar, en del skyltar finns också. "AMEA" - men det kan vara si och så med efterlevnaden.
|
|
||||
|
||||
Jag kan inte ens påminna mig att jag sett en handikapparkering i Grekland överhuvudtaget. Och på de parkeringar jag sett, är det total anarki på HUR man parkerar.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Vad betyder "AMEA"? Jag gissar att det kan vara lite si och så med efterlevnaden...... Citat:
|
|
||||
|
||||
"Atoma me eidikes ananges", motsvarar "personer med särskilda behov".
|
|
||||
|
||||
Tack så mycket för info.
|
|
||||
|
||||
Uppdatering om mina erfarenheter av handikapparkering på Kefalonia.
Det fanns faktiskt många p-platser med handikappskylt. Vi såg en i Assos, flera i Argostoli och även 3 vid Myrtos! En del var upptagna men inte alla. Om man tittar efter dom - så ser man plötsligt att dom finns..... Assos: |
|
||||
|
||||
Så är det förstås. Har inte heller tänkt på det tidigare, så nästa gång jag åker ner ser jag väl dom överallt.
|
|
|