Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kalymnos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-08-03, 11:48
EvaMH EvaMH är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 1
Standard Lite frågor

Hej!

Vi (jag, mamma och 2 syskonbarn, 10 och 12 år) reser till Kalymnos (Katerina i Pothia) 2v i aug. Har hittat massor av info på er sida (tack!) men har endock en del frågor jag hoppas få hjälp med.

Finns det några trevliga restauranger i de lägre prisklasserna? Gärna i Pothia.

Rekommenderas någon speciell piratbåt eller är arrangemangen så snarlika att det kvittar vilken man väljer?

Vi hoppas även hinna med en dagsutflykt till antingen Kos eller Leros. Vilken av dessa rekommenderas (mest!) och vad bör vi ej missa när vi är där? Är det bättre att ta båten till Leros från Pothia eller Missouri?

Vet ni om det finns möjlighet att hyra enklare motorbåt?

Kan man använda sig av poolerna på andra hotell, eller är de endast till för deras hotellgäster? På resor till andra ställen har jag varit med om att man kan få tillgång till ett hotells pool om man beställer något i restaurangen.

Slutligen undrar jag vad vi absolut inte bör missa när vi är där?!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-08-03, 18:05
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Sv: Lite frågor

Att åka runt ön för det vackra vyerna helt underbart.Rina dalen var fantastiskt mysigt just naturupplevelsen på Kalymnos Nu har du ju redan bokat Pothia annars rekommenderar jag Myrties en liten pärla lugnt och fridfullt med underbar utsikt mot Telendos förresten Telendos får du inte missa.Trevlig resa
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-08-03, 19:26
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Lite frågor

Känn dig välkommen till Kalymnos!

Vad gäller restauranger är jag fel person att fråga, vi äter mest hemma... Eftersom ni ska bo i Pothia så är det väl bra om ni provar lite olika ställen, det finns mängder att välja på från enkla souvlakikiosker till fina restauranger. Jag gillar all mat (utom den pizza man gör här, stabbig och fantasilös) men det går ju inte att säga vem som har bästa maten, vi har ju olika referensramar.

Jag tror att det kvittar vilken utflyktsbåt ni tar. En dag på Pserimos rekommenderas om ni gillar sandstrand. Båten Maniai utgår från kajen mitt i stan.

Kos eller Leros? Fråga nån annan, jag är partisk och åker bara till Kos om jag måste, men det finns fina ställen där, Zia uppe i bergen till exempel. Leros vet jag ännu mindre om. Det går snabba båtar från Myrthies till Leros, från Pothia blir det gamla Nisse eller katamaran.

Ingen jag pratat med har sagt att man inte kan använda hotellpooler och det är nog inte fel att köpa sig en dricka samtidigt. Nån annan kan säkert svara här.

Med barn i den storleken gissar jag att det blir bad och mera bad...det är väl för varmt för en utflykt till Kefalagrottorna, annars spännande. Dyklektioner? Klättra? Våra muséer är rätt små, ett barn hinner inte tröttna, men öppettiderna är ett mysterium.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-08-03, 20:33
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 514
Standard Sv: Lite frågor

Citat:
Ursprungligen postat av EvaMH Visa inlägg
Slutligen undrar jag vad vi absolut inte bör missa när vi är där?!
Telendos.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-08-04, 14:17
AGGEs avatar
AGGE AGGE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mitt i Skåne
Inlägg: 798
Standard Sv: Lite frågor

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Telendos.


Instämmer till fullo med Janne. Missa inte pärlan Telendos!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-08-04, 14:33
Petridis Petridis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 31
Standard Sv: Lite frågor

Jag skulle absolut ta en heldag I Kos stad om jag vore du, en underbar stad med mycket att se och om du kommer dit så gå till La Prima, en restaurang I gamla stan, underbar mat och helt fantastisk service
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT