|
|||
|
|||
Skriva med grekiska bokstäver i forumet
En fråga?
Kan jag med ett svenskt tangentbord skriva med grekiska bokstäver här i forumet? Om det går, hur gör jag? Bopia |
|
||||
|
||||
Sv: Skriva med grekiska bokstäver i forumet
Hej!
Ska försöka förklara hoppas det går (det finns säkert någon tecken stil man kan använda men den här kan du använda alltid , överallt) tryck på start ikonen sen så går du till kontrollpanelen (2 step under "den här datan" dubbel klicka på den så att du kommer in Sen så är du föhopppningsvis inne där på kon.panelen. Då leta efter "Nationella inställningar och språk inställningar" (ikonen är en jordglob) och sen så får du upp en egen lite flik , tryck på "språk" när du är där så tryck på information. när du är inne så ser det ut så här. http://img.photobucket.com/albums/v673/aek/asfasff.png där kan du lägga till grekiska fonter istället för Engelskt som jag hade i början.du kanske har något annat men byt så att du får grekiska. och en smart grej är att göra en länk till skrivbordet . då när du har valt grekiska så tryck på "språkfältet" kryssa i den första men inte den andra men dom 2 sista ska du kryssa i. [x] [ ] [x] [x] så där ska det se ut den andra ska vara tom. nu får du en flik vid klockan där du kan skifta språk från Svenska till Grekiska. Παρακαλο! Alex |
|
||||
|
||||
åååå Jag hatar att förklara saker , det är jag sämst på.
men det här var mitt sätt iaf. men det finns säkert några enklare knep. Jag brukar alltid köra en svåraste vägen Alex |
|
|||
|
|||
Jassas Alex.
Tack så mycket för din utförliga beskrivning,men tyvärr har vi inte lyckats än. Vi måste uppgradera vår dator och sedan göra ett nytt försök. Återkommer om resultatet senare. Efcharisto para poli. Bopia |
|
||||
|
||||
Γεια σου!
Just det glömde säga att man bör ha windows Xp , 98 kan jag inte med alls (borde gå att fixa på ett ungefär samma sätt , men hur?? då måste man ladda hem en massa tecken fonter vilket tar tid. det är bara att skicka ett privat meddelande om ni inte förstår min beskrivning , då kan jag fixa bilder istället för att visa vart ni trycker. återkom om ni fixade det Alex - Med MVG i datakunskap |
|
||||
|
||||
Bopia: se om du kan hitta vägledning i den här tråden: http://www.kalimera.nu/forums/showth...ht=bokst%E4ver
|
|
|||
|
|||
Men når man har mac, ikke pc... (og altså ikke windows).
Noen som vet hvordan det funker da? Det funker ikke heller å skrive med fonten Symbol i Word og kopiere det hit. Det blir bare en masse spørsmålstegn og utropstegn |
|
|||
|
|||
Nu äntligen kan jag "γραφω" med grekiska bokstäver.bopia
|
|
||||
|
||||
Πολυ καλα !!!
|
|
||||
|
||||
Det tog bara ett år
|
|
|||
|
|||
Ευχαριστώ Αλεχ!!
Λισσι |
|
|||
|
|||
Bättre sent än aldrig! bopia
|
|
||||
|
||||
haha herligt!
|
|
||||
|
||||
Ευχαριστω, Αλεξ
Καri (Καταρινα) |
|
||||
|
||||
χαχαχαχα!
|
|
||||
|
||||
Ευχαριστώ!
|
|
||||
|
||||
Men, du förklarar saker så bra vännen min!
dimitris |
|
||||
|
||||
ευχαριστω παρα πολυ απο τιν Ροδο
|
|
|||
|
|||
Citat:
Håller på och skriver grekisk grammatik och blev nästan lite hysterisk . . . Ευχαριστώ πάρα πάρα πολύ, Καϊσα |
|
|