Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-03-12, 17:42
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Det blir inte alltid som man tänkt sig!

Ja tänk så det kan bli, eller rättare sagt INTE bli, ibland! Dvs INTE bli som man har tänkt sig.

I tråden FLYGBYTE hade jag för ett tag sedan lite funderingar om hur lång tid man behöver vid ankomst med flyg till Aten för att hinna byta till inrikesflyg. När jag då fick frågan om vart i Grekland vi tänkte åka så bad jag att få återkomma pga erfarenhet att det inte alltid blir som man tänkt sig.

I februari 2015 fick vi avboka en resa till Fuerteventura. I september 2015 fick vi avboka en resa till Karpathos. I februari 2016 fick vi avboka ännu en resa till Fuerteventura. Samtliga pga att min kära Birgit mindre än 12 timmar före avresa drabbades av plötsliga akuta sjukdomstillstånd. Dessbättre visade sig samtliga efteråt inte vara allvarliga på lång sikt, men tillräckligt allvarliga för att avstå resa.

Således tre inställda turer på 12 månader. Dessbättre har vi ändå kunnat behandla reseabstinensen med en tur i maj-juni 2015 till Skopelos och en tur i slutet av september till Egina. Men erfarenheterna gav ju viss anledning till att vänta lite med att berätta om kommande resa. Och det har nu visat sig vara välgrundat.

För en vecka sedan drabbades jag av en hjärtinfarkt. Dessbättre av lindrigt slag och mitt hjärta blev inte skadat. Efter några dygn på hjärtintensiven med ballongvidgning och stentning av två kransartärer är jag nu åter hemma , renoverad och i så gott som nyskick. Dock kräver de närmaste månaderna viss uppföljning, kontroll och kalibrering av medicinering. Därför har jag nu för fjärde gången på 14 månader avbokat en resa.

Det vi hade tänkt oss och bokat var flyg Köpenhamn-Aten-Rhodos. 1 natt på Kristinas Rooms. Båt till Tilos den 25 april för att där bo 13 nätter på Annas Studios och äntligen få uppleva Grekisk Påsk. Sedan den 8 maj båt tillbaka till Rhodos och Kristinas Rooms 1 natt och sen flyg hem.

Förutom Grekisk påsk hade vi bespetsat oss på att få träffa våra vänner Sjöborren med make och tillsammans avnjuta lite måltider på stamhaken Nautilos, Armenon och Omonia. Men det blir ju inte alltid som man tänkt.

Många som vi talar med säger, Oj vilken otur! Men vi säger precis tvärt om! Tänk vilken rasande tur vi haft FYRA gånger, som med mycket liten tidsmarginal har undgått att drabbas av sjukdomstillstånd på flyget eller på resmålet. Visst är vi besvikna att inte Tilosturen blev av, men jättetacksamma att vi faktiskt haft sån tur!

Nu hämtar vi andan ett tag, sen hoppas vi kunna göra nya försök. Återvändarlistan är lång. Tilos, Karpathos, Egina och numera finns också Skopelos på den listan. Sen är man ju alltid sugen på nya resmål, så det finns en del att jobba på.

Masse,
som är ödmjuk och tacksam över sin stora tur!
Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 18:19
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Det blir inte alltid som man tänkt sig!

Min enda kommentar är ett stort OJ!
Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 18:50
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Instämmer...oj! Men vilken tur ändå att ni inte blivvit sjuka på resan!
Själv är jag lika förvånad var gång vi kommer iväg då man ju vet att vad som helst kan hända, både med oss och åldriga föräldrar.
Var nu rädd om Dig!

Stooooooor kram från oss I Koroni I karnevalstid.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 18:58
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Så synd att ni har fått avboka så många gånger Men som du säger, så också tur att saker har inte hänt på resan! Nu är ju du "lagat" och snart som ny man så vi får hoppas på bättre lycka i fortsättningen!! Nu när vi är pensionärer, så brukar vi inte boka så långt förväg. Tanken kommer ju att tänk om det händer nåt innan vi skall åka. Man vet ju aldrig.

Jag önskar dig och frun bättring med hälsan och många resor framöver!

Riitta
Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 20:00
Carina Carina är inte uppkopplad

God bättring. Nya resor till Grekland finns kvar.

Carina
Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 00:05
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Krya på er! Och tur i oturen får man väl ändå säga!

Katitzi
Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 01:05
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Önskar er allt det bästa och många resor framför allt till Grekland!
//
KR
Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 02:20
Monica C Monica C är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Nu kan det bara bli bättre👍
Monica😍
Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 06:34
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Önskar er all lycka. Bästa medicinen är att se positivt på saken, vilket du gör! Aldrig roligt när pumpen krånglar. Själv hade jag en ballongvidning för ca 2 år sen och jag är precis som du, tacksam att jag kom under behandling i tid.

Hoppas på snar bättring! Du är snart på benen igen

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 07:35
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Grekland väntar snällt på er. God bättring!

/ Anne
Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 11:09
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Visst har ni haft tur i oturen som du skriver Masse. Men vi hoppas du och Birgit snart kan börja planera en ny greklandsresa, och att vi snart kan ses. Visst hade det varit roligt att få fira påsk tillsammans på Tilos - vi hade träffats redan på Diagoras eftersom vi åker ner den 25 april.

Jag får skriva och berätta lite om vårt påskfirande. Och lägga ut några bilder på instagram och Facebook. Kanske kan jag få hjälp att lägga ut någon bild på kalimera. Får bjuda Anki på ett glas retsina ...

Kram till er båda / Sjöborren med make.
Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 11:26
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Stort krya på er nu får ni planera nya resor till Grekland
Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 18:19
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Många som vi talar med säger, Oj vilken otur! Men vi säger precis tvärt om! Tänk vilken rasande tur vi haft FYRA gånger, som med mycket liten tidsmarginal har undgått att drabbas av sjukdomstillstånd på flyget eller på resmålet. Visst är vi besvikna att inte Tilosturen blev av, men jättetacksamma att vi faktiskt haft sån tur!
Helt rätt tänkt Masse! Himla bra att du ser det så positivt, och Grekland finns ju kvar när du har piggnat på dig igen.

Ta hand om dig Masse, och krya på dig!
Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 18:31
zakkas avatar
zakka zakka är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Gott att du kan ha en sådan positiv inställning till livet även när det krånglar... Var rädd om dig och lilla frun så hoppas jag ni snart är på väg till Grekland igen! 💐

MVH zakka
Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 20:28
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Känner med er, men tycker samtidigt det är fint och rätt att du ser det från den positiva sidan, Masse. Lycka till med hälsan, hoppas att ni snart kan göra nya trevliga planer, Grekland eller Spanien, det är härligt med luftombyte, och det är härligt att ni har två resor från förra året att se tillbaka på och glädja er över.
Men hälsan är viktigast och ingen önskar uppehåll på sjukhus eller på hotellrummet dygnet runt när man är på semester, vid sjukdom har vi det bäst hemma. Men vi bestämmer inte alltid själv, får hoppas att det löser sig bäst möjligt om man drabbas på semestern.
God bättring till dig!
Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 23:58
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Stort tack till er alla för så många vänliga och uppmuntrande välgångsönskningar. Jag har tänkt det många gånger förut, och nu känner jag det igen i den här tråden:

Detta är ett fantastiskt forum! Trots att jag bara har träffat ett par av er I R L så känns det som att jag känner er alla som goda och uppskattade vänner. Härligt både när det ibland som nu blir lite knas, men också ofta när man är lite sugen på att slänga käft med någon eller när man behöver tips och råd.

Nu kör jag på med att så smått börja spana efter någon ny resa, men kanske med utresa en aning senare. Har ju fått ett par nya piller att knapra på och det är ju bra om man hinner se att de funkar som de ska och kanske få ett snack med medicinmannen.

Med tanke på det stim av avbokningar som vi haft så kanske det nu är läge för att satsa på alternativet "sistasistasistaminutenresa". Dvs en dag när man känner sig pigg och kry och ser en resa med avgång dan efter så är det bara att slå till. Kan ju både bli läge för fynd och hyfsad chans att komma iväg!

Sjöborren: Det är ju inte hela värden med en inställd resa. Men lite retligt var det att inte få överraska er på Diagoras. Det hade ju varit kul! Hade ju sedan tidigare koll på att ni skulle ner den 25e. Men vi får försöka få till det en annan gång. Och visst vore det kul med en liten Påskbild från Tilos. Ha en trevlig resa och Ägga inte upp er för mycket!

Masse
Svara med citat
Gammal 2016-03-14, 22:45
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Ojojoj!

Med önskan om god bättring och en förhoppning om att ni kommer ner på en resa så att jag får läsa om era äventyr!

Krya-på-kramar!

Helena S
Svara med citat
Gammal 2016-03-15, 15:18
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Kramar och förhoppningar om tillfrisknande.
Svara med citat
Gammal 2016-03-15, 16:37
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Nu kör jag på med att så smått börja spana efter någon ny resa, men kanske med utresa en aning senare.
Härligt att du inte har gett upp Masse! Jag håller tummarna!
Svara med citat
Gammal 2016-03-15, 17:34
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Du vet, Masse, gamla bilar rostar, och tänk så många mil vi gått...men med lite upprustning ska vi nog klara en besiktning till, och rullar vidare...
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:50.