|
|||
|
|||
Maj 2016
Dåså,nästa resa till Skiathos e beställd! Reser ner 21/5...för 15 året i rad. Kan inte få nog av "min" Ö. Den här gången reser jag utan resesällskap,så e det några Kalimeror som råkar vara nere samtidigt vore det kul att ses nån kväll över ett glas Retsina,Ouzo eller kaffe.
Älskar att sitta på Bourtzi och se båtarna komma och gå,och att ha en fantastisk utsikt över hamnen.Ett flyg som landar då och då och den fantastiskt trevliga personalen... Hoppas vi ses |
|
|||
|
|||
Sv: Maj 2016
En alldelles utmärkt dag att boka resa på...denna gråa slutdag på julhelgen.
Lissi - som har Tinos som favorit |
|
||||
|
||||
Citat:
Grattis till bokningen! |
|
|||
|
|||
Tack...längtar <3
|
|
||||
|
||||
Förstår att det känns härligt att ha en resa till favoritön att se fram emot. Nu är det bara att njuta av att vänta på resan!
/ Anne |
|
|||
|
|||
Landar på vår gemensamma favorit-ö den 21... juni. Då beger vi oss för första gången till Skopelos för en vecka där innan vi den 28 återser vännerna på Hotel Angeliki Beach för femte gången.
Delar din känsla om att sitta och se båtar och plan komma och gå. Snart sommar, va? |
|
||||
|
||||
Citat:
Katitzi |
|
|||
|
|||
Hej!
Jag funderar också på att boka till Skiathos den 21 maj och då troligen hotellet Villa Anni i Achladies. Har ni någon erfarenhet av den delen av Skiathos? Vi är tre vuxna och två barn på 8 resp. 10 som åker. Tips på andra hotell/delar av ön som är bättre för oss? Tips mottages tacksamt! |
|
|||
|
|||
Hej Lisa!
Så kul att ni siktar på semester på Skiathos! Vi har varit på Skiathos fem gånger, men aldrig bott i Achladies. Det är säkert fint, men det känns som om man hamnar lite på mellanhand där. Varken gångavstånd till stan och det bredare utbudet av restauranger, affärer och barer eller nära till de allra finaste stränderna nere i sydväst. Vi har, förutom första gången då vi bodde mitt i stan, bott på Angeliki Beach Hotel i Megali Ammos. Det är lite som ett Kinderegg: nära till stan (10 min promenad), nära till närmaste stranden (som är ok, men inte i paritet med stränderna söderut) och nära busshållplats fem, varifrån man lätt tar sig fram och tillbaka till favoritstränderna. Sedan är just Angeliki Beach (kolla hemsida, tripadvisor eller booking.com) ett mycket, mycket trivsamt ställe med många, många återvändande gäster. Lycka till med planeringen, /Magnus |
|
|||
|
|||
Tack snälla för svar Magnus!!
|
|
|||
|
|||
Vi åker också till Skiathos i slutet av maj. Vi har landat massor av gånger på Skiathos för att sedan åka vidare tll Skopelos. Nu ska Skiathos få en chans. Vi ska bo på Arko hotell. Nu hoppas vi att allt blir bra. (För säkerhets skull blir det Skopelos i aug/sep) 😉
Carina |
|
|||
|
|||
ÅH, lyckliga Du! Vi försökte hitta i maj, men det blev Kreta 19/5... Bokar 2v i september till Skiathos som tröst! Ha det underbart!!!!
|
|
|||
|
|||
Tack! Ja det kommer bli fantastiskt! 💕
|
|
|