|
|||
|
|||
Når det er som aller vakrest
Jeg synes Nafplio er på sitt aller vakreste på denne årstiden, når bougainvilleaen blomstrer.
De smale gatene og trappene bugner i rødnyanser - og litt hvitt og lilla. Her er noen bilder fra de siste dagene, som jeg har lyst til å dele med dere. Nafplio (og Hellas) er alltid vakker, men det er noe helt eget med våren! (Ja, jeg vet bildene blir veldig store, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det...) De første bildene er tatt torsdag, før varmen kom for fullt. Men bougainvilleaen er ikke så nøye på det. Her kan man jo godt spise! Fargene! Fargene sett i motsatt retning Fasadene blir enda finere i kveldslys og med blomsterpynt. Lyst på en sykkeltur? Løft bikket! To glade gutter ved Filellinon-plassen Nafplio har mange trapper, denne går opp til Akronafplia-borgen. Å sitte der med et glass hvitvin og oliven på en skål... Klatrende bougainvillea og et gammelt hus (som faktisk er til salgs...) Deilig virvar. Balkongdetalj. Pus og bougainvillea. Til slutt tre bilder fra i fjor. De er tatt i slutten av mai/begynnelsen av juni, og bougainvilleaen er enda frodigere da. (Selv om det nok også kommer an på været.) Fra en av hovedgatene, Megalos Dromos. Samme sted som nest øverste bilde, du kan se det er enda mer frodig nå. Nok en fint plassert taverna. Og da var "turen" over! |
|
||||
|
||||
Sv: Når det er som aller vakrest
Vilken färgkavalkad!
Jag behöver verkligen det, när vi i Umeå väntar på björkarnas musöron i Björkarnas stad, Umeå. Men här spränger våren fram. Tack för fina bilder! Birgitta, |
|
||||
|
||||
Ååh..!!!... tack för titten på dom fina bilderna!!
Ta inte teda på hur man gör bilderna mindre dom var kanon i den storleken!! Bilden av det gamla huset som var till salu var helt underbar!! Nu längtar jag ännu mer....23 dagar kvar till Kreta |
|
|||
|
|||
Så vackert
|
|
||||
|
||||
Stort tack för den härliga färg-kavalkaden .
Abi, med 1½ natt till hemma innan avresa |
|
||||
|
||||
Fantastiskt!
|
|
|||
|
|||
Jag hade redan döpt det till färgfyrverkeri, när jag såg att bilderna var en färgkavalkad! Så vackert och sedan glömmer vi allt skräp som faller! Det är inte vi som städar!
/ Jannis |
|
||||
|
||||
Alldeles underbart härliga bilder! Att de är stora gör dem bara bättre.
Tack så väldigt mycket Admirala! / Anne som skulle vilja vara där nu |
|
|||
|
|||
Underbart vackert!!! Tack för att vi får ta del av detta vackra, även om vi inte är på plats. Men gissa om det är frestande att komma och se på riktigt...
Lena |
|
||||
|
||||
Nafplio är fint och våren är härlig och du tar fina kort! Roligt att fotografera när det blir så fina resultat.
Och bourgonvilla i den här klassen är oerhört tacksamt. Jättefint, Admirala! |
|
|||
|
|||
Som jag sagt tidigare, vackrare stad finns inte och igenkänningsfaktorn är hög!
Sammanlagt har jag varit ca 14 dagar genom åren I Nafplio, dock aldrig mer än 4 dagar I sträck. Nästa gång blir det ändring på det! Tack för underbara bilder! Lissi |
|
||||
|
||||
Ja verkligen underbart vackra bilder Admirala! Nu vill jag ju åka dit också!
Hur ska jag hinna besöka alla platser jag vill se! Katitzi som just bokat en resa till Madrid i oktober! |
|
||||
|
||||
Ja, fantastiske bilder
Napflio e r så vakkert 😍 Jeg har veldig mange bilder fra tidligere besøk - men klarer ikke å la være å "knipse i vei" denne gangen heller |
|
||||
|
||||
Tack för att du delar med dig av allt det vackra!
|
|
|||
|
|||
Men åhhh sååå vackra bilder,speciellt bilden av det gamla huset med bougainvilian,renoveringsobjekt någon.....😘
Hälsningar från Boden där den skira vårgrönskan,björkarnas musöron till blad överrumplar oss!!!Det är ju bara 11/5 ännu😱 Monica😎 |
|
|||
|
|||
Tusen takk, alle, jeg blir både rørt og glad over alle de herlige kommentarene!
Citat:
Håper jeg er her når du kommer igjen! |
|
|||
|
|||
Citat:
Nafplio utan Dig blir inte samma Lissi- från ett varmt men underbart Aten |
|
||||
|
||||
Fantastiska bilder! Tack!
|
|
|||
|
|||
Mmm... tack för denna sprakande färg- och stämningsupplevelse!
|
|
|