|
||||
|
||||
Bilutflykt från Chania
Hej!
Vi har tillgång till hyrbil nu på onsdag och torsdag här på Kreta. Ena dagen åker vi till Falassarna och ner kustvägen till Elafonissi och sedan tillbaka "hem" till Agii Apostoli genom bergen. Men vad gör vi dag 2? Har någon tips om vart vi ska åka? Vi är två vuxna och två barn, 9 och 11 år gamla. MVH Outi |
|
||||
|
||||
Sv: Bilutflykt från Chania
Åk ner till Paleochora.
|
|
|||
|
|||
Hej.
Två förslag. 1. Dagsbesök Loutro, kör till chora sfakia. Ta båt till Loutro. Bada käka lunch titta bada igen åk tillbaka. 2. Samma saker men i Paleochora. |
|
||||
|
||||
Hej Outi
Åk till Stavros beach och bada...en favotitplats med kristallklart vatten, "akvariefiskar" och högt berg så mäktigt nära. Där spelades filmen Zorba in med Anthony Quinn. Fortsätt sedan till Rethymnon och spendera eftermiddagen där. Lyckans er som är på plats där nere!!! /Kajja |
|
||||
|
||||
Tack för alla tips!
Paleochora har vi redan besökt för ett par år sedan inklusive två övernattningar. Loutro och Sfakia sparar vi till en annan resa då vi inkluderar övernattning. Det blev en tur till Stavros på förmiddagen, sedan vidare till Almyrida för en supermysig lunch vid vattnet. Åkte sedan vidare till Rethymnon, där vi åkte fallskärm efter båt (med "vi" menas att jag var kvar på stranden...) , badade och tillbringade kvällen på stan inklusive middag innan vi åkte hem vid 23-tiden. Hade inte varit i Rethymnon sedan -95, så det var ett trevligt återseende. Dag två åkte vi till Elafonissi, ner genom bergen, tillbaka via kustvägen. Hade totalt glömt bort hur smal vägen är på sina ställen vid kusten...! /Outi |
|
||||
|
||||
Ni gjorde två fina dagsturer. Trots att ni uteslöt Paleochora. Men Paleochora i högsäsong skulle vi inte heller åka till, trots vår att det är vår älsklingsby.
Birgitta. |
|
||||
|
||||
Dag två åkte vi till Elafonissi, ner genom bergen, tillbaka via kustvägen. Hade totalt glömt bort hur smal vägen är på sina ställen vid kusten...!
/Outi[/QUOTE] Jag glömmer aldrig den vägen, trots att jag blundade mest hela tiden...är väldigt höjdis Vilka härliga utflykter ni gjorde! /Kajja |
|
|