|
|||
|
|||
Thassos i mitten av september
Hej!
Någon som varit där vid den tiden? fortfarande varmt och ok? undrar Moa |
|
||||
|
||||
Sv: Thassos i mitten av september
Hej!
Jag var där vid den tiden och var beredd på varmt Greklandsväder - as usual. Men - som en grekisk kompis till mig, som har rötter i fastlandet strax norr om ön sa - ska man inte ta detta för givet när det gäller denna del av Grekland. I slutet på augusti blir det kallare, sades det till mig då. Inte trodde jag på det, men så blev det faktiskt när jag var där... Men - det finns säkert de - som i motsats till vad jag nyss sagt - haft fina vistelser i september där... |
|
|||
|
|||
Vi var där sista veckan i augusti i somras och hade det toppen. Men det ligger norrut så jag tror att det kan bli svajigt in i september ...
Men beror ju på vad man trivs med. Underbar ö 💚 Och här är en länk 👍 http://www.mittresvader.se/l/greklan...temperatur.php |
|
|||
|
|||
Aj då..kanske gjort bort mig nu då!! jag hoppas på det bästa!
|
|
|||
|
|||
Ja! Vi var där sista veckan i augusti i somras och hade över 30 i luften och nästan 30 (!!!) i havet hela veckan. Över tabellen !
|
|
|||
|
|||
Ja det är klart, det behöver ju inte följa vädertabellen helt och hållet helt Ok med ca 25 grader, kan ju bli kallare kvällar förstås, vi har endast haft möjlighet att åka i början på augusti förut och då kan det vara lite väl hot i stället, vem vet det kanske blir lagom detta, måste ju tro på det
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Jaaa, den såg ju mycket bättre ut än de jag har kollat på, tack
|
|
||||
|
||||
Vi var på Thassos (i Limenaria) to uker i sept. 2015, og været var helt ideelt, 25 - 30 grader, og jeg kan ikke huske at det var overskyet en eneste hel dag.
|
|
|||
|
|||
Tack för informationen John!
|
|
|