|
||||
|
||||
Pserimos i augusti 2017
Är lite osäker på om jag lagt detta inlägg i rätt forum... Så har jag då bokat en vecka på den pyttelilla ön Pserimos, en vecka, i slutet på augusti. Första säsongen som Apollo reser dit och boendet är på H Hotel Pserimos Villas ...ser ut att vara en underbar ö och ett helt underbart hotell...
/Maggy |
|
||||
|
||||
Sv: Pserimos i augusti 2017
Fin sandstrand. En liten tur till Kalymnos hinner du med, hör av dig så kan vi ta en fika eller nåt!
|
|
||||
|
||||
Ja, det hade varit roligt Monica!
|
|
||||
|
||||
Pserimos är den enda ön i Dodekanserna som jag inte har varit på. Vet inte varför det inte blivit av. Ön finns inte ens med på Kalimera.
|
|
||||
|
||||
Det är väl bra att du har något kvar att upptäcka!
|
|
||||
|
||||
Citat:
...lovar att rapportera när jag är där Apollos "nykomling" detta året Hoppas verkligen att det faller väl ut! Om inte med Apollo så är det ju inte så svårt att ta mig dit på egen hand...från Kos eller Kalymnos ...kanske Pserimos dyker upp här som en egen ö så småningom... Kommer för övrigt att besöka Pserimos i maj/juni en eller ett par dagar när jag är på Kalymnos... |
|
||||
|
||||
Citat:
Hur ordnar Apollo det med transporten/transfern dit? Vad jag har förstått landar de flesta flyg fortfarande ganska sent på Kos? |
|
||||
|
||||
Så härligt det ser ut. Har angjort hamnen ett par ggr, men aldrig gått i land. Man borde göra det nån gång!
/NW |
|
||||
|
||||
Citat:
Fin bild Simetra! |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag ska ju till Kalymnos i maj två veckor, med Ving då, och ska försöka få en eller två övernattningar på någon taverna. Inte billigt precis, resan till Pserimos... det får det vara värt... |
|
||||
|
||||
Citat:
Vilka perfekta flyg- och transfertider du fått! Synd med priset bara men kul att Apollo vågar pröva något nytt och erbjuder lite mer udda resmål då och då Är det annars bara tavernorna som erbjuder rum, finns det inga andra pensionat eller hotell där än detta? |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|