|
||||
|
||||
Sv: MIN AVATAR
Detta är pelikanen som är mitt "nickname". Janne, jo det var år 2000 vi träffade dig och Camilla för första första gången. Och det var på Astypalea. Jag minns Arnes första mening till dig uppe i Chora; "Kan det månne var herr Kalimera himself?" Birgitta. |
|
||||
|
||||
Som den ölnörd jag är så är min avatar från en etikett på en ölflaska från ett sedan några år tillbaka nedlagt grekiskt mikrobryggeri. Så jag kanske borde byta till något av de aktiva bryggerierna...
Mitt alias skulle man kunna säga är "bestämd form singularis" av mitt förnamn. /kimmen |
|
||||
|
||||
Då mindes jag rätt.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det är fasligt vad forumet levde upp. Nästan som i gamla dagar! /Netwolf |
|
|||
|
|||
Jag vet knappt vad en "avatar" är. Tycker att det är ett konstigt ord. Vad är ursprunget?
|
|
|||
|
|||
Jag svarar mig själv..... Obildade människa! En INKARNATION! OK, då är jag mig själv- eller kanske en mycket vacker Egeisk katt!
|
|
||||
|
||||
Min moppe , lika god vän som de gamla hästar jag hade kring mig som barn. Krånglar ibland, vill ha pyssel och omvårdnad. Numera blå lastlåda och bättre stötdämpare...
|
|
||||
|
||||
Min signatur ”Chras” tillkom under rekryten på P2. Det var kompanichefen på Liv, Bo Stael von Holstein, som påpekade att på alla dokument som undertecknades skulle man skriva en signatur i stället för hela namnet. Således blev det av Christer Rasmusson de första tre bokstäverna i båda namnen men eftersom man bara skulle ha fem bokstäver blev det Chras.
Denna signatur har följt mig sedan genom livet. Under många år var även ”Bosse Stael” en god kamrat inom FBU där jag verkade under många år. Avataren är hur folk känner mig. Det vill säga med kameran med för det mesta. Började faktiskt fotografera vid cirka sju år ålder då min faster satte en lådkamera i mina händer. Sedan har fotograferandet pågått med diverse kameror. Det har varit en hobby som jag haft stor glädje av och som har skapat många kontakter. Avataren som finns här på Kalimera är samma som följt med sedan Janne införde dessa. På min hemsida kan det variera mellan årstiderna. Detta är förklaringarna till min Signatur och Avatar. Hälsar Chras |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Min avatar kommer från Kikis taverna, Agios Sostis på Mykonos. Bilden är tagen sommaren 2000 då vi besökte Mykonos för första gången.
Det var en speciell anledning till att vi valde att tillbringa några dagar på Mykonos på den här luffarturen. Min frisør och hans fru hade tagit ett halvt sabbatår och bodde på Mykonos den här sommaren. Både maken och jag var efterhand väl långhåriga och vad var bättre än att resa till Mykonos och beställa en ”helt privat frisörtid” på terrassen (och dessutom få serverat ett glas ouzo)? Det är ett kul minne för oss. Tillsammans åkte vi bl.a. ut till ”öns mysigaste, men också mycket enkla taverna” som de hittat av en tillfällighet. En svensk tjej hade tavernan som låg gömd bakom en bakke, nästan inte till att se om inte man visste att den låg där, och med underbar mat. Kikis taverna i Agios Sostis. Ja, gott och trevligt var det – och det var här jag fotograferade min avatar. Jag har just hittat en historia på nätet från Kikis Taverna på Agios Sostis stranden där ”mitt” fönster också kan ses. Det är säkert fler här på Kalimera som har besökt Kiki, men om du vill läsa historien jag hittade så är länken här: http://localadventurer.com/kikis-tavern-at-agios-sostis-beach-best-food-in-mykonos/ Mitt namn är mitt riktiga namn, men i Grekland kallas jag helst Mariána. |
|
||||
|
||||
Citat:
"avataʹr, avatara (sanskrit avatāra ’nedstigande’), inom hinduismen en guds (vanligen Vishnus) uppenbarelseform på jorden i människo- eller djurgestalt (egentligen gudens nedstigande från himlen till jorden)." Men nu används ordet nog mest i den här betydelsen: "avataʹr (sanskrit avatāra ’nedstigande’), i chattprogram eller på diskussionsforum en bild som en användare väljer för att representera sig själv i anslutning till sitt användarnamn." Karin |
|
||||
|
||||
Avataren företäller mig själv Mitt nickname är mitt förnamn "bakofram"
|
|
||||
|
||||
Från början hade jag inge bild men "tog tag" i det till slut och då blev det en bild på mig själv. Har genom åren träffat några Kalimerianer i den grekiska övärlden och då är det bra att veta vem man skall kika efter.
Signaturen är kort och gott mina initialer. // KR |
|
||||
|
||||
Inte så många som har bild på sig själv... Så undrar hur många "kalimerianer" man mött fast inte känt igen ?
Jag har flera gånger varit med om att medlemmar kommit fram till mig och frågar om jag är " Nilam"...Hade ju knappast hänt om jag inte haft en avatar som föreställer mig Jag tycker det är kul // Malin Senast redigerad av nilam den 2016-01-15 klockan 22:07. |
|
||||
|
||||
Min avatar är från första året ungen fick följa med till Grekland. Det var sommaren 2004, han var 9 månader och han blev lika "frälst" som vi är.
Och namnet... Jag kallas för det ibland. Eller gjorde... och därför hänger det med lite överallt i cyberspace. |
|
||||
|
||||
Har väl bytt några gånger. Den nuvarande är en katt från Paleochora. Tyckte bilden blev bra med de "lysande" ögonen. Namnet är taget från en av våra tidigare katter.
|
|
||||
|
||||
Min avatar "skapade" min dotter åt mig. Det är så hon tycker att jag ser ut och äpplet symboliserar präktigheten = äta nyttigt och motionera. Och katt har vi ju. Namnet är ett alter ego från en kurs jag gick för många år sedan.
Aina Och det här är min man enligt dottern: Senast redigerad av Aina den 2016-01-18 klockan 18:01. |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
En äldre tråd som är rolig att blicka tillbaka på.
Själv ser jag att jag har bytt avatar sen dess. Anledningen till att jag tar upp den igen är en liten situation som inträffade i somras. Vi hade hyrt in oss på ett Bed and Breakfast i Gilleleje i Danmark. Det första jag ser är en tavla på väggen och helt spontant tänker "Oj, Netwolf!!" Ja ni förstår vilken tavla jag syftar på...🎨🙈 / Kajja |
|
||||
|
||||
Ja, han är lite varstans världen.
|
|
|