|
||||
|
||||
Sv: Nafplio 2018
Det är minst två gånger tull om inte 3 och absolut ingen fara att köra där!Hur länge stannar ni Anne,det är bara 1 och halv timme till oss här om ni har tid!!
|
|
||||
|
||||
Vi bor i Loutraki o Sommarhus i Alepochori. Var finns ni ?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Ja, det är ju ni som har olivfarmen, den har jag ju läst om. Tack så mycket Anneli, kanhända att det är för långt för tror att vi har lite lata chaufförer med oss. Men skulle gärna besöka även andra delar av Peloponnesos en annan gång. Så kanske då! / Anne |
|
||||
|
||||
Vi bor i Vounaria strax utanför Koroni! Ok,tar kanske 2,5 timmar hit från Nafplion om jag kör ;-)
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Nu börjar det bli pirrigt. Resan närmar sig med rasande fart. På fredag bär det av. Så mycket som jag skulle vilja göra och se, men när man har bara en vecka på sig får man nog försöka ta det lite lugnt. Men jag hoppas att jag inte har vridit mina förhoppningar för högt. Så mycket gott har jag hört och läst om Nafplio så få se hur det går. det där att slappna av verkar lite problematiskt just nu, men jag tror att jag måste vara på plats och då blir det bra.
Och länge tänkte jag på vilken bok jag skall ta med mig. Oftast hinner jag inte just läsa under mina Greklandsresor, men en bok måste jag ha med mig i alla fall. Janne kom med lösningen med sin tråd Kardamili och grotta. Det blir naturligtvis Staffan Stolpes "Från min grekiska grotta". Den kan man läsa hur många gånger som helst. Hoppas vi alla får fina Greklandresor i år! / Anne |
|
||||
|
||||
Är det redan dags! Så kul!
Det ska bli oerhört intressant att höra vad ni tycker om Nafplio, som jag fortfarande inte har varit i. Mycket bra val av bok, den kommer du att läsa med glädje även denna gång. Jag önskar dig en underbar resa Anne! Och jag hoppas också att vi alla får fina Greklandsresor i år! |
|
||||
|
||||
Så kul att det nu börjar bli dags Anne! Jag tror mig ha förstått hur mycket du längtat! Jag önskar dig en riktigt härlig resa med god mat och skön avkoppling.
Masse |
|
||||
|
||||
Kalo sas taxidi!
|
|
||||
|
||||
Tack för trevliga kommentarer alla! Ja, nog har jag längtat! Att vara fyra år utan Grekland är för mycket.
/ Anne |
|
|||
|
|||
Hej Anne
Citat:
Ha de gôtt //PA |
|
||||
|
||||
Citat:
/ Anne |
|
||||
|
||||
Citat:
Masse |
|
||||
|
||||
Ja, Masse, Kalimera är alltid god hjälp och lindring. Problemet är ju bara att man blir fööör inspirerad och vill överallt.
/ Anne |
|
|