|
||||
|
||||
Sv: Fotbolls WM, vinnare, Sverige, flipp o flopp
Nu har Matchen med stort M börjat! Den moraliska finalen. Mitt tips om att Frankrike blir världsmästare kvarstår. Har också stor respekt för Kroatien som ska spela den andra semifinalen, men jag tror att vi ser världsmästarna på planen ikväll! I brist på Spanien och Grekland så utropar jag i fotbollssammanhang: "Vive la France!"
Masse Senast redigerad av Masse den 2018-07-10 klockan 20:27. |
|
||||
|
||||
oj, oj oj vilken match för en Chelsea-anhängare som mig!
Masse |
|
||||
|
||||
Du fick rätt, Masse!
|
|
||||
|
||||
Helt rätt. Det borde ha varit finalen. Jag höll på Frankrike för jag tror att de har större chans att spöa England än vad Belgien skulle ha haft. Men jag hoppas att Kroatien vinner, för jag vill inte se England i final, och självklart håller jag på Frankrike i finalen.
|
|
||||
|
||||
Citat:
/ Anne |
|
|||
|
|||
Jag hoppas också att England ryker. Inte för att dom slog ut Sverige, utan för att dom alltid (åtminstone sen 1966) verkar ha trott att dom är bäst i världen, hur ofta dom än blir överbevisade om motsatsen. Så jag har så länge jag kan minnas (nåja, sen sent 70-tal, i alla fall) alltid hållit på motståndarna i alla Englands matcher. Befogad kaxighet kan jag leva med, men obefogad...
|
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
Har ingen större koll på historien,men finns det något land som vunnit VM som har färre antal invånare än Kroatien ?
Invånarantalet styr alltså vem jag håller på |
|
||||
|
||||
Uruguay är det minsta landet som har vunnit ett VM-guld. Om Kroatien vinner idag blir det det näst minsta landet som har vunnit ett VM-guld. Så håll du på Kroatien.
|
|
||||
|
||||
Masse, masse, masse! Bäst!
Och så dalle....och Kajja. Birgitta. |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Grattis Masse. Kul tråden blev uppskattad. Då tar vi en ny i september, SHL 18-19. sen den tunga i november. Div 1 östra i bandy.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Instämmer i att det var en kul tråd! Masse |
|
||||
|
||||