|
||||
|
||||
Sv: Ta ut pengar ut bankomater i Grekland
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
Nu har jag inte läst allt i denna tråd och beträffande mina uttag av € så har jag ett eget sätt att få till min reskassa. Men det där exemplet på växelkurs ovan, det är nivåer vi lär få vänja oss nu och i framtiden för Euron. Troligen även dyrare som det ser ut i det politiska läget för det är där det kommer att uppstå variationer, inte för att någon enskild aktör sätter en kurs. / Hasse |
|
||||
|
||||
Lite gulligt att tro att det finns olika valutor att ta ut i en grekisk Atm 😂😂😂😂
|
|
||||
|
||||
På sidan jag länkar till ovan skrev jag att grekiska banker sedan sommaren 2018 tar ut en avgift på 2-3 € för varje bankomatuttag. Ett undantag var Alpha Bank, men nu tar även Alpha en avgift på 2,5 € per uttag.
|
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Varför ta ut så stora belopp ?
Jag brukar ta 300 E per månad o om jag då betalar 3 i avgift så blir det 1%, det blir en icke fråga. |
|
||||
|
||||
Jag tror inte att den sådan avgift tas ut. Men om du betalar med kort, för exempelvis hotell eller hyrbil, så måste du även då välja Decline conversion, annars blir det dyrt. Det är svårt att se den texten i den lilla displayen så det är lätt att välja fel, för det är oftast Accept conversion som är förvalt.
|
|
|