|
||||
|
||||
Känns bra...
Läser att hotellet jag ska bo på (och har bott på två ggr förut) har fått TV på rummet . Innan har det bara varit radio, en sån där jättegammal sak, integrerad i nattduksbordet och som slutat fungera för länge, länge, länge sen men som ändå stått med i rumsbeskrivningen . Och även om det blir noll TV-tittande känns detta lite lyxigt på nåt konstigt sätt
Dessutom ser vädret lovande ut, stor sol och lagom temperatur några få grader under 30-strecket, helt i min smak! Önskar alla här på forumet en fin sommar var ni än kommer att tillbringa den! Simetra |
|
||||
|
||||
Sv: Känns bra...
Önskar dig en trevlig resa, och en härlig sommar! Vore roligt att få veta vart du är på väg - där man nu satt in tv på rummen. 😎
|
|
||||
|
||||
Citat:
Har de WiFi på rummet också nu när det skaffat teve? Där jag brukar bo på Samos finns det också sådana där radioapparater, det var lite lyxigt en gång i tiden. |
|
||||
|
||||
Det här med TV på boendet i Grekland, är ju inget man nyttjar direkt. Men en sak har jag noterat. Om det är ett "grekresemål" där mest greker hyr. Ja. nog fasen är det en stor platt-tv på plats på boendet. Tydligen viktigt för dem.
Jag ljög lite, när jag sa att jag aldrig glor på TV i Grekland, för det gör jag visst det! När det är fotbolls-VM/EM, så brukar jag nyttja TV:n. En gg på Halki, hade vi förbokat ett rum och då det var just fotbolls-vm, så var det extra viktigt att det fanns tillgång till TV. Och jodå. Det finns tv i lägenheten försäkrade hotellägaren och visst fanns det en. En sån där liten tolvtums fyrkantig tjock-tv uppe i ena hörnet och dessutom i sovrummet! Jag provade titta sittandes på dubbelsängen, men det funka ju inte alls. Som tur var hade hotellet en poolbar, med en fläskig 60-tummare i baren och där visades alla matcher, så det blev min uppehållspunkt. /Netwolf |
|
||||
|
||||
Vi är inga tv-tittare, men brukar se BBC news på frukosten, och någon gång de mörka o kalla kvällarna på höst o vinter så blir det ibland en film på Sky eller Star.
|
|
|