|
||||
|
||||
Sv: Sfakia - Land of resistance
Sfakia är mitt favoritområde på Kreta. Det både märks och känns att det är ett annorlunda ställe. Människorna är dock hur trevliga och gästfria som helst.
Chora Sfakion är en av mina absoluta favoritbyar på Kreta. Perfekt ställe att bara vara på, och att äta god mat, och där finns så otroligt mycket att se och göra i närområdet. Många skyltar i området ser ut som denna som pekar mot den pyttelilla byn Livaniana. |
|
||||
|
||||
Jag kunde inte motstå ett billigt flyg till Chania på en vecka.
Så nu blir det en kort visit i Chora Sfakion innan jag åker upp till högplatån, Anopoli och Aradenabron den 29 september. Birgitta. |
|
||||
|
||||
[QUOTE=yannis;422028]Jag kunde inte motstå ett billigt flyg till Chania på en vecka.
Så nu blir det en kort visit i Chora Sfakion innan jag åker upp till högplatån, Anopoli och Aradenabron den 29 september. Oh, kära nån! Låter underbart! Chora Sfakion länggtar jag alltid tillbaks till. Kom hem förra veckan Tycker mig märka att de satsat en del på turismen i år. De är nöjda med säsongen. Gott om gäster på tavernorna och på Stavris hotell var det nog fullbelagt under de två veckorna vi var där. Men det är nog det mest kvittolösa stället hitintills på Kreta som vi varit på. Enda maskinskrivna var ii affären Hälsar LenaPG |
|
||||
|
||||
Citat:
Som sagt: Sfakia - Land of resistance. |
|
|||
|
|||