|
||||
|
||||
Methana vulkanhalvön
Är också en vacker liten halvö med sitt underbara turkosa mineralvatten,härligt att bada i :-)
Finns nån bild i mitt Peloponnesos album. |
|
||||
|
||||
Sv: Methana vulkanhalvön
Menade förstås mineralrika vattnet ej mineralvatten
|
|
|||
|
|||
Methana er nydelig!
Jeg tror den lider under samme skjebne som Peloponnes - fordi den såvidt ikke er en øy, blir den ikke besøkt. Folk flest vil til de greske øyene, må vite! Absurd tankegang for meg, men sånn er det, helt tydelig |
|
||||
|
||||
I Spizemans tråd om Methana och Poros undrade jag lite om någon varit till Methana. Och efter lite sökning hittade jag denna gamla tråd. Åtminstone Anneli56 har varit där. Och säkert andra också?
/ Anne |
|
||||
|
||||
Re: Methana vulkanhalvön
Den var ny för mig. Spännande att höra om någon nutida resenär avlagt ett besök i närtid på halvön.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Sv: Re: Methana vulkanhalvön
Då hoppas jag vi kommer dit under våren och kan ge en lägesbild. Men mycket kan ändras ned planerna när vi är i Grekland. Nu i höstas skulle vi till Nemea och se hur det går med vinet i området, men hann aldrig eftersom vi hamnade mitt i vännernas olivplockning istället.
|
|
|||
|
|||
Spännande, tillagd på platser att besöka listan
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det är fint där men ganska händelsefattigt |
|
||||
|
||||
Personligen skulle jag gärna besöka Methana om jag skulle vara i omgivningarna. Läste att det luktar ruttet ägg vid mineralbaden. Stämmer det? Vattnet lär kurera typ "alla" åkommor. Man borde kanske testa? Om man är intresserad av vulkaner lär det också vara intressant.
Här finns lite info på engelska för den som är intresserad: https://greece.greekreporter.com/201...ana-peninsula/ / Anne |
|
||||
|
||||
Nu blev jag också sugen på att åka dit!
|
|
|