|
|||
|
|||
Boende Milos
Efter många resor till Karpathos, Tilos, Kalymnos måste jag vidga vyerna Har länge kollat in Milos. Är lite bökigt att ta oss dit för oss som bor i Norrland, många byten blir det. Men var ska man bo? Behöver tips. Tack på förhand! Kicki
|
|
||||
|
||||
Sv: Boende Milos
Vi har alltid bott i Adamas, som vi egentligen tycker är lite tråkigt, men väldigt bra att ha som bas för att utforska resten av ön. Skulle gärna bo i Plaka någon gång. Pollonia är också ett alternativ, litet och mysigt och flera bra tavernor. Men troligen blir det ändå Adamas igen om vi återvänder.
|
|
||||
|
||||
http://www.seagull-apartments.com/
Ligger sentralt plassert i Adamas. Vi har bodd i leiligheten på "1st floor". Der ser man havet. Fra "2nd floor" er utsikten enda bedre. Eieren er en hyggelig kar som er halvt engelsk. |
|
||||
|
||||
Citat:
Instämmer i allt. Mitt tips är att hyra bil och att boka den innan. När vi var där i månadsskiftet juni/juli var det nästan omöjligt att hitta en ledig bil att hyra. Det är en ö där många hyr bil för att komma till de sevärda platserna. Vi gillade Milos mycket då det är en originell ö som erbjuder stor variation på stränder, fina byar och varma bad på liten och tillgänglig yta. Har tyvärr inget tips på boende då jag inte minns vad vårt ställe hette. /Ofelia |
|
||||
|
||||
Studios Helios i är ett mycket bra boende i Adamas.
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Hva er cirka prisnivå på det stedet i mellomsesong, f.eks. mai/juni eller september ?
Nå har vi allerede booket et annet sted i Adamas, men det er jo godt å vite til en annen gang. |
|
|||
|
|||
Tack för alla tips. Har bokat resan i alla fall. Flyg Luleå-Stockholm-Santorini. Färja till Folegandros (några dagar där) sedan vidare till Milos.
|
|
||||
|
||||
Det är en bra början.
|
|
|