|
||||
|
||||
Frågebild 905 - Albufeira på Algarvekusten i Portugal
Då kör jag en Frågebild som lite omväxling. Kanske är detta också alldeles för lätt liksom Tinosbilden var nyss? Men nu är vi ju i alla fall inte i Grekland. Vi får se om det kan göra det lite svårare!
Var är vi nu och badar? |
|
||||
|
||||
Sv: Frågebild 905
Gran Canaria?
/ Kajja |
|
|||
|
|||
Teneriffa?
Lena |
|
||||
|
||||
Spanska fastlandet?
|
|
|||
|
|||
Algarve?
Marilene |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Nej inte Gran Canaria ...
.... och inte Teneriffa heller. Spanska fastlandet kunde det kanske ha varit, men det är det inte, men ganska nära. Men Algarve i södra Portugal är riktigt. Grattis! ....... ...... och närmare bestämt i staden Albufeira. Grattis! Masse |
|
|||
|
|||
Jätteroligt att jag gissade rätt. Det är 40 år sen jag var där, så det har nog förändrats en del.
Marilene |
|
||||
|
||||
Citat:
Stranden som vi ser är vad jag skulle kalla "stads-stranden". I direkt anslutning till sanden i stranden ligger ett torg med diverse mat-och dryckesinrättningar, och sen kliver man rakt in i stans bar- och shopping-gator. När jag lade in bildgåtan hade jag en liten förhoppning att kunna lura en och annan som varit på Fuerteventura till att gissa att det var från Jandia/MorroJable eftersom det liknar det lite med den vita byn i bakgrunden. Men icke sa Nicke! Kalimerianer är inte lättlurade! Masse |
|
||||
|
||||
Lite pinsamt Masse!
Vi var ju i Portugal i juni..och i dessa trakter🙈 Tyvärr kände vi oss lite "out of place" och saknade allt som har med Grekland att göra då.. Kan vara därför det inte har fastnat på näthinnan. Pratade faktiskt ikväll om att ge Portugal en chans till / Kajja |
|
||||
|
||||
Citat:
Masse |
|
|