![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Anne; den infoen var nok til å lete opp en finsk lege Nicolas Kluger som har gitt pasientbeskrivelse vedr covid-vaksine/helvetesild - på engelsk. Så sent som 31. mai, helt ‘fersk’ med andre ord. - Kanskje finnes der også andre aktuelle. - Nicolas Kluger oppgir adressen sin til et sykehus/helsesenter (?) i Espoo.
Her er Klugers beskrivelse. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/...jdv.17422?af=R |
|
||||
|
||||
![]()
Nu tror jag f-n är lös!!!!!
Ska in till läkaren i em med misstänkt Bältros i ögat o hårbotten ![]() Var där för en vecka sedan och då trodde dom att det var allergi från insektsbett. Nu har jag ätit allergitabletter och kletat salva i ögat sen dess men är bara något bättre. Det sticker, kliar och värker i huvud o öga men bara ett par synliga skrovlig utslag i håret. Lite öm i huden vid pannan. Är detta utlöst av covidvaccinet? Ja det är vi fler som undrar.. Jag tycker man har fått sin beskärda del nu..om det nu visar sig vara Bältros. / Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kajja; d e r s o m det skulle vise seg å være helvetesild, uansett årsaken til det - stå på, krev øyeblikkelig hjelp/behandling!
Ja, du har sannelig fått mer enn nok. |
|
|||
|
|||
![]()
Nää, fy så tråkigt! Nu är det synd om dig. Hoppas det inte är bältros. Annars verkar det ju vara en vanlig biverkan av vaccinet. Jag känner till flera stycken.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jomenvisst var det Bältros
![]() ![]() Det blir nya tabletter o salva. Ögonmottagningen på torsdag. Läkaren sa att det inte kan va en biverkning av vaccinet eftersom jag tog det i juni. Att biverkningar kommer inom nån vecka. Ja vem vet med säkerhet att det är så?! Livet är fullt av överraskningar..nu väntar jag på nån positiv sådan. / Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Stackars dig, Kajja! Du har väl ändå haft nog utan detta
![]() Hoppas du fått hjälp och att det verkar snabbt! Catlady, som tänker på dig och önskar allt gott till dig..... |
|
|||
|
|||
![]()
Krya på dig Kajja! En stor varm kram till dig!❤️🤗
Från Lena ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack snälla Kalimeravänner för fina hälsningar💙
Känns som att jag genom åren har skrivit så mycket om sviktande hälsa och åkommor...och endå anser jag mig va rätt så frisk..eller okey åtminstone. Tänk när jag läste om Bältrosvaccin här och tänkte att det borde jag ta...Tjollahopp..så fick jag det istället. Likadant med Corona..Vips..där fick jag det..Sen skrev jag om ev biverkningar av vaccinet..vassego..där kom dom!! Nu skriver jag inget sånt mer..Jag kommer tex aldrig att skriva om Hemorrojder...AAJ!! Vad hände nu?! / Kajja ![]() Senast redigerad av Kajja den 2021-08-31 klockan 22:59. |
|
||||
|
||||
![]()
Men usch och fy!
![]() Krya på dig Kajja! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Men Kajja,vad är det som händer?
Krya på dig!tänkpå🇬🇷😎 Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Så väldigt tråkigt, Kajja. Tyvärr är det ju svårt att veta vad det kan bero på. Kanske det inte är vaccinet, men man vet ju aldrig.
![]() Krya på dig! / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Detta är ingen rolig historia..för mig!
För det första..den nya ögonsalvan..en minitub..hämtade jag i onsdags. Jag höll på att svimma den kostade 428 kronor ![]() ![]() Det var bara att betala och se förtvivlad ut. När jag igår satt hos ögonläkaren säger hon att jag inte ska använda denna starka dyrgrip!! Alltså få de göra såhär?! Kunde lika gärna slängt pengarna i sjön ![]() Hem med 2 nya..som kostade pengar igen. Totalt 1400 kronor, all inclusive, har jag betalat för ännu ett skitvirus. Värk o lite klåda i huvudet kan jag få leva med ett tag. Kom lindrigt undan. Ögat kommer bli återställt. Då är det värre med plånboken ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Men jösses då!
![]() Hoppas verkligen att den sista medicinen hjälper! Du borde få pengarna tillbaka på den första salvan. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Låter ju hur konstigt som helst.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag lider med dig, Kajja, och alla ni andra som drabbats av bältros, helvedesild (helveteseld) på danska. En av mina systrar har varit drabbad i ansiktet och ögat i över ett år.
SÅ jobbig sjukdom. I morgon bitti ringer jag och beställer en vaccination. Spelar ingen roll vad det kostar, jag betraktar det som att betala till en försäkring. Jag har sagt upp min årsreseförsäkring och reser inte i år, så de pengarna kan gå till denna vaccinationen. Tänker på dig, Kajja, Camilla och andra som fått sjukdomen. Stress kan vara en faktor. |
|
||||
|
||||
![]()
Mycket klokt Marianne!
|
![]() |
|
|