|
|||
|
|||
Sv: En ö i utkanten av allt
Jaaaa, nya Kalimeratröjor!!! Beställer genast om dom kommer⁵
|
|
|||
|
|||
Jaaa, nya Kalimeratröjor, beställer genast om dom kommer
Kerstin |
|
|||
|
|||
Kan de beställas till Finland om de kommer till skott?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Jag får fundera i vinter på det är med nya tröjor. |
|
||||
|
||||
Gör så! Jag anmäler mig också till intresselistan.
Masse |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det har vi undvikit sedan det öppnade, av rent personliga skäl. Där låg tidigare To Goniakon, en klar favorit för intag av en snabb lunch. De hade ett flertal olika gyrosrätter som Fred botaniserade bland, och så Davids och min favorit, suveränt goda bacon cheeseburgare med stekt ägg. Vi längtade efter dessa burgare hela året och så sist när vi kom ner fanns inte stället kvar! Och det som hade kommit dit i stället serverade inte ens lunch! Det var ett stort ingrepp i våra rutiner, så vi har inte ens prövat att gå dit. Bojkott var ordet! Sen upptäckte vi att ägaren till To Goniakon hade köpt upp El Greco, så där kan vi träffa Aggeliki och Nikos igen. De har dock inte kvar äggburgarna … Karin Senast redigerad av karinafp den 2021-09-12 klockan 18:50. |
|
||||
|
||||
Citat:
Senare på kvällen, var vi vid gågatan och tog en drink på ett ställe. Den trevlige unge mannen som serverade oss där, var väldigt pratsam. Han frågade varifrån vi kom, var vi bodde etc. Sen frågade vi honom om han var karpathian vilket han var och sen berättade han att han studerade i Berlin, men var hemma nu under sommaren. Hans familj bodde där i Pigadia och mamman jobbade som kocka. Vi frågade om han gillade att jobba som servitör och han svarade att det var kul. Han hade lärt sig mycket av sin pappa som också jobbade som servitör i byn. Av en händelse frågade jag var han jobbade och han svarade - El Greco! /Netwolf |
|
||||
|
||||
Du bekräftar ju att de gamla ordstäven fortfarande gäller ......
"Äpplet faller inte långt från äppleträdet" eller "Sådan far sådan son" Masse |
|
|