|
||||
|
||||
Sv: PLF
|
|
||||
|
||||
Jamen exakt. Man scannas bara, så får dom fram all information. Gu va skönt och slippa fippla med boarding card o s v
|
|
||||
|
||||
Hjälp mig nån som kan!
Nu har vi fyllt i PLF blanketterna men är så himla osäkra. Mannen fyllde i alla uppgifter om sig och resan. Sen la han till mig som familjeresenär. Det frågades ingenting om när jag vaccinerats! Bara passnummer, namn och ålder. Räcket detta eller måste jag fylla i ett nytt likadant som han gjorde..på 17 sidor? / Kajja |
|
||||
|
||||
Det räcker.
PLF-en är bara till var ni ska vara första dygnet om det är smittspridning på flyget. Birgitta, som nu känner att jag har stor erfarenhet av att fylla i en PDF. |
|
||||
|
||||
Jag fyllde i vår plf igår och måste säga att det var enklare än vad jag trodde, men många sidor
Vi har bokat via Ving och de har en manual på sin hemsida där det står utförligt på varje post som ska fyllas i. Så mitt råd är att kolla där om man är osäker på hur man ska göra. Maria |
|
||||
|
||||
Citat:
/ Kajja |
|
||||
|
||||
Citat:
Ja..jag vet..nojjig..men jag vill inte bli stoppad på Landvetter. / Kajja |
|
|||
|
|||
Vi har nettopp kommet hjem fra tur til Kreta med Norwegian fra Gardermoen. PLF koden ble skannet på Gardermoen. Da vi ankom Chania bare viste vi den fram på telefonen.
Dette er et dokument for smittesporing, det er ingen som sjekker hva som står der med mindre det skulle ble nødvendig. Men for vår egen del er det jo fint at skjemaet er fylt ut slik at de kan få tak i oss og vårt reisefølge ved evt smitte. |
|
||||
|
||||
Det känns väldigt överarbetat det här!
I slutändan är det väl bara mitt telefonnummer de behöver för det är väl så de tar kontakt. All "nödvändig" info finns ju på passagerarlistan och i bokningen. Tack ni som svarade / Kajja |
|
||||
|
||||
Citat:
Det är i sin ordning. Jag tänkte likadant när jag själv fyllde i typ "100 sidor" om mig själv (och saker som rörde oss naturligtvis). Sen var det bara en sida ang frun och dottern. Ingen fråga om vaccin. Men sedan, nere i Grekland kollade de ju vaccinintyg och testintyg. //Conny |
|
||||
|
||||
Hej C@nny!
Nu känner jag mig trygg med PLF-papperna Avskyr blanketter..speciellt när man ska fylla i dem på datorn Betyligt roligare att fylla i resväskan / Kajja |
|
||||
|
||||
Citat:
Hej Kajja Absolut, men allra roligast är väl ändå att fylla i glaset när man kommit fram //Conny |
|
||||
|
||||
Citat:
/ Kajja |
|
|||
|
|||